استان ها

استمرار فعالیت موکب حضرت رقیه(س) سنندج تا بازگشت زوار – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

روناک کنعانیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال برای دومین سال متوالی افتخار خادمی زائران امام حسین را داریم و توانستیم موکب حضرت رقیه (س) را در مسیر پلیس راه همدان سنندج بر پا کنیم.

وی به خدمات انجام شده در این موکب اشاره کرد و افزود: این موکب با خدمات اسکان زائرین و توزیع غذا و میان وعده از زوار پذیرایی می‌کند.

مسؤول موکب حضرت رقیه (س) سنندج ادامه داد: مرز باشماق استان کردستان یکی از ۶ مرزی است که تردد زوار در آن جریان دارد و استقبال مردم استان از زوار اربعین حسینی چشمگیر است و مسؤولان نیز تمهیدات و زیرساخت‌های لازم را در این زمینه فراهم کرده‌اند.

مرز باشماق از ظرفیت‌های مهم کردستان در ابعاد معنوی و رونق اقتصادی است

کنعانیان تاکید کرد: مرز باشماق یکی از ظرفیت‌های مهم در استان کردستان است و خوشبختانه ما افتخار خادمی زوار را بر عهده داریم.

وی به اهمیت تردد زوار از مرز باشماق اشاره کرد و ابراز داشت: خوشبختانه تمهیدات بسیار خوبی در این مرز اتخاذ شده است و خدمت رسانی به زوار به خوبی انجام می‌شود.

مسؤول موکب حضرت رقیه (س) سنندج گفت: این مرز علاوه بر داشتن پارکینگ مناسب، آب و هوای مطبوع، طبیعت بی نظیر و چشم‌نواز توصیه می‌شود زائران این مسیر را برای عزیمت به کربلای معلی انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: تردد زوار از مرز باشماق دستاوردهای زیادی به همراه دارد علاوه بر معرفی استان و ظرفیت‌های بالای آن موجب توسعه گردشگری نیز می‌شود.

بدرقه زائران موجب تقویت معنویت می‌شود

مسؤول موکب حضرت رقیه (س) سنندج عنوان کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی باید زوار را روی چشمانمان بدرقه کنیم و زمینه تقویت معنویت را فراهم کنیم تا بتوانیم خادمان خوبی برای زائرین باشیم و از این افتخار بزرگ نهایت بهره را ببریم.

کنعانیان خاطر نشان کرد: مهمان نوازی و خدمت رسانی مردم کرد به زوار حسینی نشان داد که اهل سنت از مریدان واقعی اهل بیت هستند و در خدمت به زائران کربلای معلی از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

گفتنی است؛ این موکب به همت بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها برپا شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا