استان ها

استفاده از ظرفیت شرکت تعاونی‌ها برای مردمی سازی تولید و اقتصاد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سید مؤمن حسینی ظهر پنجشنبه در اولین نشست کارگروه مردمی سازی تولید اظهار کرد: از آغازین لحظات سال نو، رهبر انقلاب به صورت ویژه شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کردند و امروز اولین نشست کارگروه تحقق شعار سال را تشکیل دادیم تا با هم فکری و هماهنگی بیش از پیش برای رسیدن به این شعار و رهنمود قدم برداریم.

فرماندار شهرستان زبرخان بیان کرد: قطار اقتصاد مردمی، به حرکت در نمی‌آید مگر آن که تمرکززدایی منابع ثروت و هدایت این منابع به سمت بنگاه‌های اقتصادی کوچک که توسط مردم اداره می‌شود، اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه مشارکت دادن مردم در اقتصاد بنا بر رهنمودهای رهبر انقلاب یعنی توجه و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی است؛ گفت: دولت سیزدهم در تلاش است تا واگذاری‌های اقتصادی را واقعاً به مردم بسپارد.

حسینی ادامه داد: باید به گذشته نگاه کنیم روش مردمی سازی دفاع مقدس یک نمونه‌ی موفق بوده پس باید الگو برداری کنیم چرا که مردمی سازی در اقتصاد و تولید ناهمگونی‌های موجود را رفع می‌کند و در نهایت تولید کننده و مصرف کننده هر دو رضایت خواهند داشت.

فرماندار شهرستان زبرخان به استفاده از ظرفیت شرکت تعاونی‌ها برای مردمی سازی تولید و اقتصاد اشاره کرد و تصریح کرد: از همه فعالان و حاضرین در کارگروه تحقق شعار سال می‌خواهم هر چه سریع‌تر شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان زبرخان را با مشارکت عامه مردم ایجاد نمایند.

وی از مدیران خواست، منتظر آئین نامه‌ها نباشند بلکه با رعایت چهارچوب‌های قانونی برای تحقق مشارکت مردم در اقتصاد و تولید فعالیت کنند تا جهش تولید را در شهرستان صنعتی زبرخان تا پایان سال مشاهده کنیم.

حسینی افزود: در بازدید از مدارس و هنرستان‌های شهرستان تولیدات و دست سازه‌های نفیس و ارزشمندی از دانش آموزان دیده می‌شد اما این تولیدات در سطح همان مدرسه باقی مانده، از مدیریت آموزش و پرورش زبرخان می‌خواهم که با هماهنگی شهرداران سطح شهرستان زبرخان زمینه‌های ایجاد نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها را برای فروش این تولیدات توسط شخص دانش آموزان فراهم نمایند زیرا این اقدام در رشد شخصیت اجتماعی نوجوانان اثر گذار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا