ورزشی

استخر آزادی در حال تبدیل شدن به خرابه است/ مذاکره فدراسیون شنا با مربی مایکل فلپس با دستمزد ۵۰ هزار دلاری

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

رییس فدراسیون ورزش‌های آبی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مربی آمریکایی مایکل فلپس به منظور قبول مربیگری سامیار عبدلی شناگر المپیکی ایران، گفت: با مبلغی معادل ۵۰ هزار دلار به تفاهم رسیده‌ایم و قرار است عبدلی زیر نظر این مربی در آمریکا تمرینات خود را دنبال کند.

به گزارش ایسنا، محسن رضوانی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل فدراسیون ورزش‌های آبی برگزار شد، اظهار کرد: موفقیت در ورزش کشور یعنی کسب مدال در ورزش‌های پایه، چندین کشور در المپیک در کسب مدال پایین‌تر از کشور ما قرار گرفتند به طور مثال کشور بلژیک، اما آیا این بدان معناست که ورزش پایه در این کشور پایین‌تر از ورزش ایران است؟ خیر، بروید و ببنیید سطح ورزش همگانی در این کشور چگونه است و روزانه مردم چقدر ورزش می‌کنند.

وی ادامه داد: قطعا کسب ورودی شنا در المپیک، افتخار به شمار می‌رود اما کسب مدال یک آرزو است و همه باید در این راستا گام برداریم.

رییس فدراسیون ورزش‌های آبی گفت: یک استخر ۲۵ متری استاندارد در کشور نداریم که بتوانیم در ماده مسافت کوتاه مسابقه برگزار کنیم. گره اصلی ساختار درست است و فرزندان این سرزمین باید در همان سنین ابتدایی در مدارس بتوانند به شنا کردن بپردازند.

رضوانی با اشاره به مذاکره فدراسیون ورزش‌های آبی با باب بومن، مربی آمریکایی که به عنوان مربی مایکل فلپس فعالیت کرده است، خاطرنشان کرد: این مربی برای هر شناگر آماده دستمزدی معادل ۸۰ هزار دلار اخذ می‌کند که با مذاکرات صورت گرفته به عددی معادل ۵۰ هزار دلار رسیده‌ایم و قرار است رایزنی‌ها صورت گیرد تا ورزشکاری مانند سامیار عبدلی بتواند زیر نظر این مربی در آمریکا به صورت سالانه تمرین کند.

او در مورد بودجه فدراسیون ورزش‌های آبی نیز اعلام کرد: سال گذشته بودجه فدراسیون ۱۳ میلیارد تومان بود که امسال با بودجه تجهیزات قرار است ۳۵ میلیارد تومان به فدراسیون پول بدهند.

رییس فدراسیون ورزش‌های آبی با بیان اینکه واترپلو مسیر خود را دنبال می‌کند و دو هفته در صربستان تمرین می‌کند، اظهار کرد: بعد از اربعین تمرینات رسما آغاز می‌شود و یک تورنمنت در روسیه خواهیم داشت و هدف واترپلو موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا در چین است.

رضوانی با اشاره به اینکه قرارداد یک شناگر الیت در لیگ برتر شنا معادل ۳۰ تا نهایتا ۴۰ میلیون تومان و قرارداد چند بازیکن واترپلو تر لیگ برتر حدود ۳۵۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: استخر آزادی آبروی ورزش کشور است و متاسفانه در حال تبدیل شدن به یک خرابه است و سقف و سرویس‌های بهداشتی و راهرو آن در حال نابودی است و از توان ما خارج است که تعمیرات آن را انجام دهیم و امیدواریم شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در این زمینه ورود کند و همانگونه که نسبت به توسعه ورزشگاه آزادی ورود کرده‌اند در مورد استخر آزادی هم اقدام کنند.

وی افزود: تصور می‌کنند ما استخر داریم و پول دار هستیم، متاسفانه مسئولان ورزش کشور به فدراسیون ورزش‌های آبی که دارای سه رشته است، نگاه نمی‌کنند و گویا ما سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو نداریم.

رییس فدراسیون ورزش‌های آبی با اشاره به اینکه متاسفانه اتفاق قابل تاملی در رشته شنا رخ داده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی مربیان در حال دادن مکمل به بچه‌ها هستند که این مسئله خارج از کنترل است و باعث می‌شود قبل از اینکه ورزشکار به سن مورد نظر برای مسابقه برسد ظرفیت بدنش پر می‌شود و این موضوع نگران کننده است‌.

رضوانی در مورد رشته شیرجه نیز، گفت: یک شیرجه‌رو با استعداد به نام سام واژیر داریم که در کانادا زندگی ‌می‌کند و باید این ورزشکاران را حفظ کنیم و در حال تمرین است و مسابقات خود را دنبال می‌کند و امیدوار هستیم بتواند یک کار ویژه انجام دهد و قرار است سام واژیر با یک شیرجه‌رو دیگر در مسابقات قهرمانی آسیا، شرکت کند.

وی در مورد عدم اعزام مربی شنا همراه با سامیار عبدلی در المپیک، اظهار کرد: درخواست مربی از سوی فدراسیون همراه با نام مربی ارائه شد و قطعا اگر مربی حضور داشت بهتر بود. هر چند در نتیجه نهایی اتفاقی رخ نمی‌داد و در نهایت با تعامل صورت گرفته با وزارت ورزش و مسائلی که پیش آمد، مربی به المپیک اعزام نشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا