استاندار تهران: تعطیلی‌ها، تبادلات ایران در سطح داخلی و بین‌المللی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایلنا: استاندار تهران گفت: قاطعا عرض می‌کنم تعطیلی مشاغل و ادارات به دلیل آلودگی هوا، تاثیرات بسزایی در حوزه اقتصاد محلی، منطقه‌ای و ملی ما گذاشته می‌شود و تبادلاتمان را در سطح داخلی و حتی بین‌المللی تحت‌الشعاع قرار می‌‌دهد.

«علیرضا فخاری» استاندار تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکیدات فرمانده کل فراجا مبنی بر تعیین تکلیف خانه‌های پلاک قرمز در مناطقی مانند شوش، مولوی و هرندی آیا استانداری تهران در این زمینه نیز ورود خواهد کرد و از دستگاه‌های متولی مانند شهرداری و دادستانی تعیین تکلیف این خانه‌ها را پیگیری خواهد کرد؟ گفت: این موضوع ممکن است به طور مستقیم به استانداری مرتبط نباشد. طبیعتا سازمان‌ها و دستگاه‌هایی از جمله فراجا در این زمینه از جمله شناسایی و کنترل این خانه‌‌ها مسئولیت دارند.

وی با اشاره به سامان‌دهی این خانه‌ها ادامه داد: طبیعتا موضوعات در سطوحی که لازم باشد، برای هماهنگی سایر دستگاه‌ها در سطح استانداری مطرح می‌شود و ما به نیروی انتظامی در تحقق این برنامه‌ها کمک می‌کنیم.

استاندار تهران همچنین در پاسخ به این سوال که برای برخورد با مالکان متخلف نیز این موضوع را از شهرداری یا قوه قضاییه پیگیری خواهید کرد؟ گفت: سازمان‌هایی که مرتبط هستند در جلسات مشترک ما برای آن‌ها تعیین وضعیت خواهیم کرد.

فخاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به خسارت اقتصادی ناشی از تعطیلی سازمان‌ها و مشاغل به دلیل آلودگی هوا گفت: فعالیت‌های اکثر مشاغل در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی فعالیت‌هایی مبتنی بر حضور فیزیکی است. بنابراین با هر تعطیلی که صورت می‌پذیرد، قاطعا عرض می‌کنم تاثیرات بسزایی در حوزه اقتصاد محلی، منطقه‌ای و ملی ما می‌گذارد و تبادلات ما در سطح داخلی و حتی بین‌المللی تحت‌الشعاع تعطیلات قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین نبود یک روابط بین جریانات اقتصادی به ویژه به بهانه مسائلی مانند نامساعد بودن آب و هوا و تعطیلات ناشی از آن طبیعتا ضرر و زیان جبران ناپذیری را برای این بخش دارد.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که آیا برآوردی از خسارات ناشی از ضرر و زیان تعطیلات مشاغل به دلیل آلودگی هوا دارید، گفت: ما برآوردی فعلا در این خصوص نداریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا