ورزشی

اسبقیان: احسان حدادی گزینه وزارت ورزش نیست/ VAR قبل از شروع لیگ می‌رسد

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش دنبال هیچ کاندیدایی در انتخابات فدراسیون دوومیدانی نیست و انتخابات به درخواست خود مجمع بعد از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدشروین اسبقیان در پایان مجمع عمومی فدراسیون دوومیدانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: دستور  وزیر ورزش بر این است که فدراسیون‌ها سریعا تعیین تکلیف شوند. فدراسیون دوومیدانی یکی از مهمترین فدراسیون‌های ماست و برنامه ریزی کرده بودیم که امروز ۲۱ خرداد برگزار شود. قرار بود تا ۲۴ ساعت قبل احراز صلاحیت کاندیداها به ما اعلام شود اما تعداد زیادی اعلام نشد و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی قرار بر این شد که مجمع در یک هفته آتی برگزار شود.

او ادامه داد: سیاست وزارت ورزش بر این است که مجامع در مورد انتخابات تصمیم‌گیری کنند بنابراین امروز مجمع عمومی دوومیدانی برگزار شد تا مشکلات را مطرح کنند و با نظر مجمع تاریخ انتخابات برگزار شود. نظر ما بر این بود که انتخابات ششم یا هفتم تیر برگزار شود اما دوستان در مجمع خواستار این شدند که بعد از انتخابات ریاست جمهوری باشد و ما هم به نظر مجمع احترام گذاشتیم.

اسبقیان در پاسخ به این پرسش که درروزهای اخیر این مساله مطرح شد که احسان حدادی گزینه وزارت ورزش است و چون تایید صلاحیت او نیامده، انتخابات به تعویق افتاده است، تصریح کرد: ما  به عنوان وزارت ورزش وظیفه داریم از همه کاندیداها حمایت کنیم و اینطور نیست که از یک کاندیدا حمایت کنیم. آقای حدادی از قهرمانان ملی ماست و ما همه قهرمانان را همیشه حمایت کرده‌ایم و وظیفه داریم در کنار همه باشیم.  ما برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود، انتخابات را به تعویق انداختیم. از ما درخواست فرصت کردند و ما هم با خود دوستان مطرح کردیم و با تصمیم اعضای مجمع تاریخ انتخابات مشخص شد. شدیدا تکذیب می‌کنم و وزارت ورزش دنبال هیچ‌کسی در انتخابات نیست و تنها دنبال تصمیم مجمع است.

اسبقیان در مورد انجمن شدن فدراسیون راگبی هم گفت: زمانی که صحبت‌های ما در مورد انحلال این فدراسیون و تبدیل آن به انجمن بر اساس قانون به رسانه‌ها اطلاع رسانی شده و سرپرست این انجمن هم مطلع شده است و مکاتبه مستندی دارم که به صورت محرمانه به شخص سرپرست ارسال شده است و خواستار انحلال بر اساس نظرات کارشناسی شده است. ضمن اینکه ما به فدراسیون انجمن‌های ورزشی هم رسما نامه زدیم که این انجمن تحت نظارت این فدراسیون قرار می‌گیرد. مکاتبه شده بود اما در جلسه‌ای که مجددا انجام شد، قرار شد انجمن مستقل انجام وظیفه کند. انتظار و توقعم از آقای حسینی این است که در وزارت حضور پیدا کند تا تصمیمات و نظرات کارشناسی را به او بگوییم. امروز کسی در راس ورزش کشور قرار گرفته که هم تحصیلات عالیه این رشته را دارد و هم مدارج را پله به پله بالا آمده و بدون دلیل و تصمیم کاری را انجام نمی‌دهد. این تصمیم هم تصمیم کارشناسی بوده و به تایید معاون قهرمانی رسیده و ابلاغ شده است.

اسبقیان در مورد نیاز فوتبال به VAR و اینکه وزیر ورزش هم دستور داده لیگ باید با VAR برگزار شود، گفت: دستور وزیر را حتما پیگیری می‌کنیم چون لازم الاجراست. مطمئنا مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز دغدغه دارد که این موضوع را حل کند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه زمانی باید منتظر VAR باشیم؟ گفت: همان قولی که آقای وزیر داد را دنبال می‌کنیم و ان‌شاءالله قبل از آغاز لیگ خواهد بود.

اسبقیان درباره غیبت برخی از اعضای مجمع و اینکه وزارت ورزش چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت، افزود: این موضوع توسط کمیته انضباطی فدراسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هنوز گزارشی به صورت رسمی به دست من نرسیده و اگر برسد دستور بررسی به فدراسیون دوومیدانی خواهم داد. این موضوعی است که به مسئولان فدراسیون دوومیدانی و کمیته انضباطی برمی‌گردد که قطعا رعایت اخلاق، منش پهلوانی و جوانمردی در ورزش مخصوصا در این دوره مورد توجه ویژه مدیران ورزش کشور است.

وی افزود: در همه حال انتظار داریم که تمام قهرمانان و مدیران ورزشی مراعات کنند در این زمینه هیچ قضاوتی نمی‌کنم چون گزارشی به دست من نرسیده اما قطعا پیگیر موضوع و دستور بررسی را به فدراسیون دوومیدانی خواهم داد و کمیته انضباطی اگر موردی باشد بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد و گزارش را به ما ارائه می‌دهند.

اسبقیان درباره زمان انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: انتخابات انجمن‌های ورزشی ۳۰ خرداد برگزار می‌شود پس فردا نیز مجمع تنیس را برگزار می‌کنیم و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا