از برگزاری مراسمی که به مناسب میلاد حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی ترتیب داده بودیم ممانعت شد / نیروی انتظامی به دستور فرمانداری با حضور در مسجد و قفل کردن درب مسجد مردم را بیرون کردند / چرا دولت سیزدهم که با شعار‌های ارزشی و انقلابی روی کار آمده، مجریان شهرستانی آن باید در مقابل برگزاری این چنین مراسمی مقاومت کنند؟

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

جوانان فاطمی شهرستان گرمی در نامه ای  سرگشاده به رئیس جمهور و وزیر کشور اعلام کردند: در نظام مقدس جمهوری اسلامی و بویژه در دولت سیزدهم که با شعارهای ارزشی و انقلابی روی کار آمده است، مجریان شهرستانی این نظام و دولت، باید چنین در مقابل برگزاری مراسم حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مراسم حاج قاسم به دست جوانان مذهبی شهرستان مقاومت کنند؟ چه فرقی بین کسانی است که دیروز درب حضرت زهرا(س) را آتش زدند و امروز درب مراسم حضرت زهرا(س) و پیرو راستین ایشان، حاج قاسم سلیمانی را قفل کرده و محبانشان را در در پشت درب‌ها نگه داشتند؟

 

متن نامه به شرح ریر است: 

 

جناب دکتر سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری؛

جناب آقای دکتر احمد وحیدی، وزیر محترم کشور؛

جناب آقای دکتر سید حامد عاملی، استاندار محترم استان اردبیل؛

 

به استحضار می‌رساند که جمعی از جوانان فاطمی شهرستان گرمی، روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه به مناسب سالروز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و بزرگداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، قصد برگزاری مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم میرعباسزاده، مداحی کربلایی معین عبازاده و شعرخوانی مسعود یحیوی اردبیلی با رویکردی کاملاً مذهبی و غیرسیاسی را داشتند. 

 

از سه روز قبل از برگزاری برنامه، اطلاع‌رسانی آن در سطح شهر و فضای مجازی انجام شده بود و از چهار روز قبل نهادهای زیربط شهرستان در جریان برگزاری مراسم قرار گرفته بودند و علیرغم مراجعه مکرر دسترسی به فرماندار محترم شهرستان جناب آقای حسین مولایی مقدور نبوده است. یک روز قبل از برگزاری مراسم، با مراجعه مجدد به فرمانداری و گفتگو با فرماندار، ایشان تأیید کرده بودند که برگزاری مراسم در صورتی که رویکردی غیرسیاسی داشته باشد، بلامانع است و گفته بودند که فردا بعد از ساعت ده صبح (چهار ساعت قبل از شروع مراسم) مراجعه شود تا شرایط برگزاری مراسم ابلاغ شود. در روز مراجعه، ایشان موضوع را تا ساعت دوازده مسکوت نگه‌داشته و در این ساعت اعلام کردند که به نیروی انتظامی دستور داده شد تا جلوی برگزاری مراسم گرفته شود.

 

درحالیکه با توجه به تأیید روز قبل ایشان، اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های مراسم به صورت کامل انجام شده بود. ساعت ۱۳ و تقریباً یک ساعت قبل از برگزاری مراسم، نیروی انتظامی به دستور فرمانداری با حضور در مسجد و قفل کردن درب مسجد و بیرون کردن مردم، از برگزاری مراسم ممانعت نمود و سیل عظیمی از مردم (۲۰۰۰ نفر طبق برآوردها) که از ساعت‌ها قبل برای حضور در مراسم برنامه‌ریزی کرده بودند پشت درب‌های مسجد ماندند و یا بواسطه عوامل نیروی انتظامی پراکنده شدند. در نهایت با تأخیر یک‌ساعته و با هماهنگی و مساعدت مقامات استانی و نظارتی، درب مسجد باز شده و مراسم بدون هیچ‌گونه رنگ و بوی سیاسی و بدون حضور هیچ کاندیدایی برگزار شد. 

 

با این‌حال اقدام خلاف قانون آقای مولایی فرماندار محترم شهرستان، هیچ جای توجیه ندارد. ایشان اگر با کلیت برنامه مشکل داشتند باید آن را از چهار روز قبل که به اطلاع مقامات زیربط رسانده شده بود، اعلام می‌کردند و اگر شروطی برای برگزاری مراسم داشتند، باید آن را ابلاغ می‌کردند. اما لغو برنامه و عدم اطلاع‌رسانی آن به برگزارکنندگان تا ساعتی پیش از مراسم، اقدامی خلاف قانون، شرع و اخلاقیات اسلامی می‌باشد و موجبات رنجش دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در شهرستان را سبب شد. 

 

در نظام مقدس جمهوری اسلامی و بویژه در دولت سیزدهم که با شعارهای ارزشی و انقلابی روی کار آمده است، مجریان شهرستانی این نظام و دولت، باید چنین در مقابل برگزاری مراسم حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مراسم حاج قاسم به دست جوانان مذهبی شهرستان مقاومت کنند؟ چه فرقی بین کسانی است که دیروز درب حضرت زهرا(س) را آتش زدند و امروز درب مراسم حضرت زهرا(س) و پیرو راستین ایشان، حاج قاسم سلیمانی را قفل کرده و محبانشان را در در پشت درب‌ها نگه داشتند؟

 

هیئت جوانان شهرستان گرمی بیش از بیست سال است که در این شهرستان، برنامه‌های مذهبی اجرا میکند و هیچ‌گاه آلوده به سیاست نشده است. امسال نیز در ایام فاطمیه از ۱۶ آذر تا ۲۶ آذر به مدت ده شب مراسم عزاداری برگزار کرده که هیچ رنگ و بوی سیاسی نداشته است. حال چگونه در عرض نصف روز برنامه این جوانان متعهد به انقلاب به بهانه‌های سیاسی لغو می‌شود؟ 

 

از شما حضرات گرامی استدعا می‌شود که رسیدگی به این موضوع مهم را در دستور کار قرار دهید و با متخلفین مربوطه برخورد قانونی نمایید تا از تکرار چنین مواردی جلوگیری شده و امید و انگیزه جوانان ولایت‌مدار شهرستان به آن‌ها بازگردانده شود.

 

پیشاپیش از حسن نظر و پیگیری شما بزرگواران کمال تشکر و قدردانی را داریم.

 

جوانان فاطمی شهرستان گرمی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا