اقتصادی

ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه‌های پایتخت در کجا قرار دارد؟ / قیمت مسکن در محبوب‌ترین منطقه تهران

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایلنا: طبق آخرین گزارش بانک مرکزی منطقه ۵ با سهم بالاتر از ۵۰ درصد در معاملات مسکن پرمعامله‌ترین منطقه در تیرماه بوده‌است.

 

 طبق آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در تیرماه امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک متر زیربنای واحد مسکونی معامله شده حدود ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده که این عدد نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین این گزارش می‌گوید تعداد معاملات در تیرماه ۳.۶ هزار واحد بوده که نسبت به ماه قبل ۸.۱ درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۷.۱ درصد معاملات بیشتر شده‌اند.

 

کارشناسان بر این باور هستند هر چند که میزان افزایش قیمت مسکن در تیرماه نسبت به خردادماه قابل توجه نبوده اما افزایش ۸ درصدی معاملات مسکن در تیرماه نسبت به خرداد ماه عوامل متعددی داشته که یکی از عوامل مهم آن انتظارات تورمی حاصل از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در نیمه اول تیرماه بوده است.

 

هر چند به صورت معمول در فصل تابستان میزان نقل و انتقالات و خرید مسکن افزایش پیدا می‌کند اما ترس از نتیجه انتخابات و به دنبال آن احتمال افزایش نرخ ارز در بازار باعث شد میزان معاملات افزایش پیدا کند.  

 

طبق روال بازار بیشترین حجم معاملات مربوط به منطقه ۵ تهران می‌شود. همچنین بیشترین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده متعلق به منطقه یک با متوسط قیمت هر متر مربع حدود ۱۷۰ میلیون تومان و کمترین قیمت با نرخ ۴۵ میلیون تومان متعلق به واحدهای مسکونی منطقه هجده بوده است. سایر شاخص‌های آماری معاملات مسکن نشان می‌دهد که واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع بیشترین سهم را در معاملات داشته‌اند.

 

در جدول زیر قیمت واحدهای مسکونی در منطقه پرمعامله ۵ و با متراژ کمتر از ۸۰ متر آمده است.

ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه‌های پایتخت در کجا قرار دارد؟ / قیمت مسکن در محبوب‌ترین منطقه تهران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا