استان ها

اربعین روایتی از عشق حسینی است/ لزوم ترویج فرهنگ عاشورا – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی وحدانی فر سه شنبه شب در افتتاحیه موکب شهدای کهگیلویه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، به تبیین ابعاد مختلف این رویداد عظیم پرداخت و با تأکید بر روایت پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه قتل فرزندم حسین (ع)، روانی در قلوب مؤمنان ایجاد می‌کند که هرگز خاموش نمی‌شود، افزود: امروزه شاهدیم که محبت اهل‌بیت (ع) و به ویژه امام حسین (ع) در سراسر جهان گسترش یافته و پیاده‌روی اربعین به نمادی از این عشق جاودان تبدیل شده است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به گسترش موکب‌ها و خدمات‌رسانی گسترده به زائران اربعین، این حرکت عظیم را نشانه‌ای از آمادگی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) دانست و افزود: این همه عشق و محبت و خدمت‌رسانی، تنها به برکت خون شهدا و مقاومت مردمی حاصل شده است.

حجت‌الاسلام وحدانی فر در ادامه به مقایسه شرایط کنونی با دوران حکومت صدام و تخریب قبور ائمه اطهار (ع) پرداخت و گفت: امروزه به برکت خون شهدایی همچون شهید سلیمانی، عشق به اهل‌بیت (ع) در دل‌های جهانیان جای گرفته است.

وی در پایان سخنان خود، پوشیدن لباس سیاه، برپایی موکب و گریه بر مصائب امام حسین (ع) را نشانه‌ای از ارادت و عشق به اهل‌بیت (ع) دانست و بر لزوم ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه تأکید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا