سیاسی

اربعین، خونخواه فلسطین باشیم – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، نشست اربعین، استمرار رسوایی رژیم شیطان با عنوان «کدام طرف تاریخ ایستاده‌ایم» بعد از ظهر امروز یکشنبه ۲۱ مرداد در مجموعه فرهنگی سرچشمه با حضور حجت الاسلام سید مجتبی حسینی نماینده رهبری در آفریقای جنوبی و مهدیه محور مستندساز و روایتگر انقلابی، برگزار شد.

مهدیه محور مستندساز و روایتگر انقلابی در ابتدای این نشست اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد زنان فلسطینی تحصیلات بالای دانشگاهی دارند و فعالیت اجتماعی زن فلسطینی پذیرفته‌شده است. در مقابل در کشور عراق در این زمینه محدودتر عمل می‌شود. زنان فلسطینی معمولاً فرزندان خود را در کنار مادران خود پرورش می‌دهند و هدایتگری به جنگ و مقاومت موضوعی است که در نهاد خانواده شکل می‌گیرد.

وی افزود: در مستند در جستجوی تصاویری بودم که زندگی در جنگ را به نمایش بگذارد. حتی پخت یک کیک خانگی را در جنگ که در جریان زندگی عادی مردم فلسطین است به نمایش گذاشتم. حتی یک ویدئو دیدم از انه‌ای که کاملاً ویران شده بود اما پدر و دو فرزندش در حال مرمت سنگ فرش جلوی آن خانه بودند و این برای من بسیار جالب بود.

امروز جنگ نمادها و نشان‌ها هست

این مستندساز در بخشی از سخنانش به جریان‌سازی بانوان در اربعین پرداخت و گفت: موضوع اربعین توسط زن و خانواده ایرانی جا افتاده است. امروز جنگ نمادها و نشان‌ها هست و اگر خارج از جنگ بودیم ساعت‌ها کار تحقیقاتی انجام می‌دادیم و امروز در فضای جنگ در جهان به نماد سازی نیاز داریم.

محور خاطرنشان کرد: من امروز می‌خواهم به زنان بگویم که چه نمادهایی را مورد توجه قرار دهید تا من بتوانم در قاب دوربین ثبت کنم نمادهایی که نشان از خونخواهی است و نشان می‌دهد که ما از این مهم غافل نیستیم. امروز باید بدانیم که چیزی را فریاد بزنیم و با هر حرکت سازماندهی شده باید دو کشور را به هم نزدیک کنیم برای نجات کشور سوم و از خونخواهی و ظلمی که به این کشور می‌شود را خونخواهی کنیم.

وی همچنین بیان کرد: امروز زنان، کودکان و نوجوانان غزه خودشان به نماد تبدیل شدند و ما در اربعین باید با استفاده از نمادها به خونخواهی از مردم غزه و فلسطین بپردازیم و اربعین تنها جایی است که می‌توانیم دور هم جمع شویم و با صحبت‌های رهبر انقلاب این‌طور شیعه و سنی در پیاده‌روی اربعین با وحدت دور هم جمع شدند.

امروز غزه ادامه داستان کربلاست

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی مدیر مرکز آفریقای جنوبی در ادامه نشست به این پرسش که «کدام طرف تاریخ ایستاده‌ایم» پرداخت و گفت: ما نمی‌دانیم و البته می‌توان این‌طور گفت که قرآن یک رُمان عاشقانه است و این داستان در زندگی ابراهیم اتفاق افتاده است. هم شمر جز خانواده ابراهیم هست و هم امام حسین (ع)؛ هم یزید و هم حضرت عباس (ع) و این داستان با مهدی تمام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک سوال هست که اگر امام حسین (ع) اینقدر عزیز است، چرا در قرآن نیامده و حافظ ۷۰۰ سال قبل گفته که باید زبان قرآن بدانید. همانطور که دیوان حافظ هم نیاز به درک و شناخت دارد. خداوند هم در قرآن به لحظه طلوع آفتاب قسم یاد کرده است و ما اگر زبان تمثیلی قرآن را بدانیم متوجه می‌شویم که حافظ هم از زبان قرآن تقلید کرده است. البته او از روایت‌های چهارده معصوم قرآن را شناخته است.

مدیر مرکز آفریقای جنوبی در بخشی از سخنانش به موضوع اربعین و فلسطین اشاره کرد و افزود: چهارده قرن از داستان کربلا گذشته است و یهودیان کاری کردند که انگشت‌ها در طول تاریخ به سمت آنها نشانه نرود و مثل قاتلان حرفه‌ای عمل کردند تا ردپا از خودشان به جا نگذارند و قاتلان حرفه‌ای یهود در قتل حضرت یحیی نیز دست داشتند و تخصص آنها قتل انبیا و ائمه است. در این کار بسیار حرفه‌ای هستند و هنوز بعد از ۱۴ قرن ما یزدید و معاویه را متهم می‌کنیم و آنها فقط مجری قتل بودند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: یهودیان همه تلاش خود را کردند تا حتی پیامبر اسلام متولد نشود، اما عبدالله پدر حضرت محمد (س) را کشتند و تلاش کردند تا پیامبر را هم بکشند و حتی جلوی پیامبری او را بگیرند و ۲۳ سال جنگ پیغمبر به طور مستقیم و یا به طور غیر مستقیم با یهودیان بوده است. مانند جنگ‌های ما که پشت صحنه داعش و آمریکا یهود است.

وی ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر جنگ‌ها تمام می‌شود، شهادت حضرت علی (ع) و حسن مجتبی (ع) توسط یهودیان به شهادت رسیدند و در داستان کربلا هم یزید عامل یهودیان بود. صهیونیست آن زمان امام حسین را کشته است و امروز غزه ادامه داستان کربلاست.

این مستند ساز و روایتگر انقلابی در بخشی از سخنانش گفت: می‌توان حتی از خوراکی‌ها نماد برای مقاومت ساخت و این فهم ما از مقاومت است. باید تک تک پیام‌ها را با استفاده درست از فضای مجازی به جهان برسانیم، پیام «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» را به دنیا برسانیم و هر کسی که قلبش برای فلسطین می‌طپد باید در اربعین کاری کند و اگر امسال کاری نکنیم گویا درد نداشتیم.

وی در رابطه با تشکیل پرونده رژیم اسرائیل در دادگاه لاهه نیز گفت: آفریقای جنوبی طرح شکایت را پیش بُرد و آنها طعم آپارتایتد را بهتر از هر جای دیگر در جهان حس می‌کنند و ایران چون رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد نمی‌تواند از رژیم اسرائیل در لاهه شکایت کند و این شکایت را با کمک ۵ نماینده پیگیری کردیم، حتی نوه نلسون ماندلا هم با ما در ارتباط بود و شهید امیرعبداللهیان هم کمک کرد و ۳۰ جلسه قبل از رفتن به دادگاه لاهه تشکیل دادیم و اتفاق بسیار بزرگی بود که رقم خورد و موج پیوستن به آفریقای جنوبی در جهان راه افتاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا