اقتصادی

ارایه خدمات رایگان در ۱۸۵۰ جایگاه دام زنده – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد، طرح تشدید نظارت بهداشتی در سراسر کشور به مناسبت عید قربان از فردا ۶ صبح آغاز و ۱۸۵۰ جایگاه ثابت و سیار دام زنده به مردم خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

در این راستا مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: این سازمان با همکاری استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها به مناسبت عید سعید قربان و انجام این سنت حسنه و به منظور رفاه مردم، سلامت جامعه و سهولت در انجام کار، جایگاه‌های ثابت و سیار عرضه دام زنده با حضور ناظران بهداشتی و شرعی در سراسر کشور از ۶ صبح فردا دوشنبه تا ۱۴ بعد از ظهر همان روز راه‌اندازی می‌کند.

وی افزود: در این جایگاه‌های ثابت و سیار، خدمات رایگان در حوزه نظارت بهداشتی و کشتار از سوی سازمان دامپزشکی کشور ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: در جایگاه‌های ثابت و سیار ۳۵۸۰ نفر از دامپزشکان برای نظارت و توصیه‌های بهداشتی حضور خواهند داشت ضمن آنکه در این محل‌ها بروشورهایی حاوی توصیه‌ها و رعایت نکات بهداشتی پس از ذبح دام به مردم ارائه خواهد شد.

اسدی تاکید کرد که مردم پس از دریافت گوشت در کیسه‌های مخصوص برای طی شدن جمود نعشی و جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری‌های مشترک میان انسان و دام، آن را به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال بگذارند، ضمن اینکه با این اقدام، گوشت طعم بهتری پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا