ارائه متمم بودجه در صورت افزایش درآمد دولت ضروری است

Print Friendly, PDF & Email

قالیباف در صحن مجلس:

ارائه متمم بودجه در صورت افزایش درآمد دولت ضروری است

ارائه متمم بودجه در صورت افزایش درآمد دولت ضروری است

رئیس مجلس گفت: اگر برای دولت درآمدی بیش از درآمد مندرج در بودجه پیش آید، دولت مکلف است در هر مقطعی اصلاحیه یا متمم بودجه ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رضاخواه در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز از زمانی که دولت لایحه بودجه را آورده، میزان درآمدها نیز تغییر کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نرخ ارز از سوی دولت ۲۳ هزار تومان پیش‌بینی شده است. تفاوت ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی تقریباً در درآمدهای دولت ایجاد شده است.

وی متذکر شد: در جلسه غیرعلنی ارزی مجلس درباره تدابیر دولت برای کاهش نرخ ارز صحبت شد تا تصمیم‌گیری صورت گیرد و مردم نیز انتظار دارند کاهش نرخ ارز را مشاهده کنند. از آنجایی که افزایش نرخ ارز موجب افزایش درآمدهای دولت می‌شود، این شائبه پیش آمده که دولت خودش علاقمند به افزایش نرخ ارز است.

رضاخواه بیان کرد: ما عنوان می‌کنیم دشمن درصدد طراحی افزایش نرخ ارز است، اما چرا مردم باید هزینه آن را دهند؟ اگر افزایش قیمت ارز باعث افزایش درآمدهای دولت می‌شود، چرا هزینه‌اش را مردم دهند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر افزایش قیمت ارز موجب افزایش هزینه معیشتی مردم شود، در قسمت هزینه‌ای برای در نظر گرفتن تأمین کالاهای اساسی باید تصمیم‌گیری شود تا این شائبه رقم نخورد دولت به دنبال افزایش ارز است. مردم نگران هستند و اعتقاد دارند افزایش قیمت نرخ ارز موجب افزایش درآمد دولت می‌شود. مجلس به دنبال این خواهد بود که اگر درآمدی افزایش یابد، به جیب مردم برود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: ما سقف بودجه را نباید افزایش دهیم و این روشن و قطعی است. در همین قانون بودجه، اصلاحات بودجه نیز گذاشته شده است.

وی بیان کرد: ما بودجه را تصویب خواهیم کرد و اگر برای دولت درآمدی بیش از درآمد این قانون بودجه به وجود آید، دولت مکلف است در هر مقطعی اصلاحیه بودجه یا متمم بودجه ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا