تیتر یک

ادعای کارزار انتخاباتی ترامپ: ایران ارتباطات داخلی ما را هک کرد / ترامپ: مایکروسافت به ما اطلاع داده که یکی از وب‌سایت‌های ما توسط دولت ایران هک شده؛ تهران به دلیل ضعف و ناتوانی دولت ما، هیچ حد و مرزی را رعایت نمی‌کند / کاخ سفید: هرگونه تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا محکوم است / نمایندگی ایران در سازمان ملل: این ادعا‌ها کذب است؛ هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات آمریکا نداریم

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، جمهوری اسلامی را به هک «برخی از ارتباطات داخلی» متهم و هدف آنرا دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آبان‌ماه عنوان کرد.

به گزارش «انتخاب»، استیون چونگ، سخنگوی کارزار دونالد ترامپ، در این زمینه گفت: «دشمنان ایالات متحده به طور غیرقانونی اسناد کارزار را به دست آورده‌اند تا در انتخابات ۲۰۲۴ دخالت و در فرآیند دموکراتیک ما هرج‌و‌مرج ایجاد کنند.»

وبسایت پولیتیکو اولین رسانه‌ای بود که گزارش داد از طریق یک حساب ایمیل ناشناس، اسناد هک‌شده‌ای از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ دریافت کرده است.

بر اساس گزارش پولیتیکو، این ایمیل‌ها از اول مرداد ارسال شدند و طی چند هفته اخیر، فردی که خود را «رابرت» معرفی کرده، اسنادی را ارسال کرده که به نظر می‌رسد مکاتبات داخلی یکی از مقامات ارشد ستاد ترامپ باشد.

یکی از این اسناد، تحقیقاتی ۲۷۱ صفحه‌ای از ستاد ترامپ درباره جی‌دی ونس، بوده است. همچنین، اسنادی مرتبط با تحقیقات درباره سناتور مارکو روبیو، که از او به عنوان یکی از گزینه‌های معاونت ترامپ یاد شده بود، نیز به پولیتیکو ارسال شده است.

پولیتیکو گزارش داده که فرستنده ناشناس ایمیل‌ها در پاسخ به سوالی درباره منبع این اسناد، تنها اعلام کرده که افشای این اطلاعات او را «به خطر می‌اندازد» و از نظر قانونی، انتشار این مدارک می‌تواند محدودیت‌هایی برای پولیتیکو ایجاد کند.

مایکروسافت هم روز جمعه ۱۹ مرداد اعلام کرده بود که هکرهای وابسته به حکومت ایران در ماههای گذشته تلاش کردند به حساب کاربری یک «مقام ارشد» در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نفوذ کنند.

واکنش کاخ سفید: هرگونه تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا محکوم است
در همین حال کاخ سفید هرگونه تلاش برای دخالت خارجی در انتخابات آمریکا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سی‌ا‌ن‌ان یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «همان‌طور که بارها گفته‌ایم، دولت بایدن-هریس هر گونه تلاش دولت‌های خارجی یا نهادهایی برای دخالت در فرآیند انتخاباتی ما یا تضعیف اعتماد به نهادهای دموکراتیک را به شدت محکوم می‌کند.»

این سخنگو افزوده است که در مورد جزئیات ادعاهای کارزار ترامپ، شورای امنیت ملی موضوع را به وزارت دادگستری ارجاع داد اما تأکید کرد که کاخ سفید هرگونه گزارش از چنین فعالیت‌هایی را بسیار جدی می‌گیرد.

سی‌ان‌ان برای اظهارنظر در این رابطه با نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل، اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا مکاتبه کرده است.

دونالد ترامپ در ماه گذشته میلادی نیز از یک تلاش برای ترور جان به در برد. شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که ایالات متحده از یک طرح متعلق به جمهوری اسلامی بر علیه دونالد ترامپ اطلاع داشته است. جمهوری اسلامی اما این اتهامات را رد کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل: هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات آمریکا نداریم
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل ادعاها درباره نقش تهران در هک کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را رد و تاکید کرد: دولت ایران هیچ هدف و انگیزه ای برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد. 

ترامپ: مایکروسافت به ما اطلاع داده که یکی از وب سایت‌های ما توسط دولت ایران هک شده / ایران به دلیل ضعف و ناتوانی دولت ما، هیچ حد و مرزی را رعایت نمی‌کند، اما این وضعیت برای مدت طولانی ادامه نخواهد یافت
دونالد ترامپ نامزد انتخابات آمریکا می‌گوید مایکروسافت به ما اطلاع داده است که یکی از وب سایت‌های ما توسط دولت ایران هک شده است.

او گفت: ایران متوقف نخواهد شد، چون دولت ما ضعیف و ناکارآمد است، اما این وضعیت برای مدت طولانی ادامه نخواهد داشت.

ترامپ ادامه داد. ایران و دیگر کشور‌ها به دلیل ضعف و ناتوانی دولت ما، هیچ حد و مرزی را رعایت نخواهند کرد، اما این وضعیت برای مدت طولانی ادامه نخواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا