مجلس

اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی رعایت شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

روح الله لک علی‌آبادی، نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان دستگاه قضا مبنی بر اینکه ممکن است در اظهارات نامزدهای انتخابات گاهی حرف‌هایی صادر شود که باعث شاد شدن دشمن شود که به هیچ وجه این کار جایز نیست، گفت: در همه کشورها و برای معرفی کاندیداهای انتخابات، میتینگ‌ها و مناظرات انتخاباتی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی کشورهای غربی گاهی اوقات به جنجال کشیده می‌شود و بعضاً می‌بینیم که در ادوار مختلف انتخابات ما نیز نامزدهایی بودند که از این فضاهای انتخاباتی غربی‌ها الگوبرداری می‌کنند، در حالی که نباید در کشور ما اینگونه باشد و باید در رقابت‌های انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران، اخلاق و دین رعایت شود و این موضوع مهم باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری ما برای اغلب کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه و کشورهای شرقی و غربی حائز اهمیت است و عملاً چشم جهانیان به انتخابات ما دوخته شده است.

لک علی‌آبادی در ادامه، گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید شأن این جایگاه مهم را حفظ کنند و باید در تبلیغات انتخاباتی خود اخلاق را رعایت کنند و به دنبال آن نباشند که با توهین و تخریب رقیب خود به این جایگاه برسند.

وی ادامه داد: اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در اظهارات خود از خط قرمزهای اخلاقی، سیاسی و اجتماعی عبور کنند، قطعاً این کار آنان دستاویزی برای رسانه‌های غربی خواهد شد..

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از رسانه‌های دنیا روی اتفاقات کشور ما متمرکز شده و زوم کرده‌اند، چرا که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از مواضع حقی که در دنیا وجود دارد، عدول نمی‌کند و همواره طرف حق را گرفته است. دنیای استکبار برنمی‌تابد که جمهوری اسلامی ایران به تنهایی این همه هزینه روی دست کشورهای مستکبر بگذارد و در نتیجه آنها به دنبال تخریب ما هستند.

لک علی‌آبادی بیان کرد: در شرایطی که دشمن به دنبال تخریب و ایجاد اختلاف در کشورمان است، ما نباید خودمان آب به آسیاب دشمن بریزیم و نامزدهای انتخابات باید مراقب باشند و به دشمن این اجازه را ندهند.

وی با بیان اینکه توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نامزدهای انتخابات حرف‌های دشمن پسند نزنند، بسیار حکیمانه و پدرانه بود و همواره باید مورد توجه کاندیداهای انتخابات در هر انتخاباتی باشد، گفت: همه ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که امروز دنیا در یک اتاق شیشه‌ای قرار گرفته است و همه ناظران بین‌المللی، ما را نظاره می‌کنند و اگر اشتباه کنیم، قطعاً آتشی را به پا کردیم که دود آن آتش به چشم خودمان می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا