اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی

Print Friendly, PDF & Email

در جریان بررسی بودجه تصویب شد؛

اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی

اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی

طبق مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت نفت مکلف شد که سال آینده معادل ۲۵ همت قیر رایگان در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه ۶ اسفند ماه) و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش درآمدی، بند ک تبصره ۱ را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، در سال ۱۴۰۲ وزارت نفت مکلف است معادل مبلغ دویست و پنجاه هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت ایران در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داده و به میزان آن، به صورت ماهانه از ابتدای سال ۱۴۰۲ مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) در اختیار دستگاه‌های اجرایی موضوع این قانون قرار دهد و در حساب‌های فی مابین خود و خزانه داری کل کشور اعمال و آن را از محل خوراک تحویلی تسویه نماید.

وزارت نفت مکلف است مابه التفاوت قیمت هر تن هفتاد و پنج میلیون ریال با میانگین وزنی ماهانه قیمت‌های معاملاتی مواد اولیه (وکیوم باتوم) در بورس را با تعدیل قیمت ماهانه خوراک از طریق شرکت ملی پخش و پالایش جبران و اعمال حساب نماید. در صورت کاهش قیمت قیر، مقدار قیر تحویلی به دستگاه‌های موضوع این بند افزایش می‌یابد.

مطابق با بند (و) این تبصره، وزارت نفت از طریق شرکتهای دولتی تابعه ذی‌ربط موظف است مابه‌التفاوت بهای خوراک نفت خام و میعانات گازی پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی دریافتی خریداری شده از آنها را از طریق گشایش اعتبارات اسنادی (ال. سی ریالی و ارزی) دریافت نماید.

بر اساس بند (ح) به وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود نسبت به أخذ معادل ریالی دو و نیم درصد ارزش فروش هر تن اتیلن تولیدی حاصل از خوراک صرفاً اتان اقدام نماید. وجوه مذکور پس از وصول به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۲۷ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا