اختتامیه کارگاه مشاوره ای تخصصی ازدواج ویژه کارکنان مجرد آجا

با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی برگزار شد؛

اختتامیه کارگاه مشاوره ای تخصصی ازدواج ویژه کارکنان مجرد آجا

اختتامیه کارگاه مشاوره ای تخصصی ازدواج ویژه کارکنان مجرد آجا

اختتامیه دومین دوره کارگاه مشاوره ای تخصصی ازدواج ویژه کارکنان مجرد آجا با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین اختتامیه دومین دوره کارگاه مشاوره‌ای تخصصی ازدواج ویژه کارکنان مجرد آجا با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه شهر تبریز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ابراز خرسندی از برگزاری چنینی مراسماتی اظهار کرد: امروز یکی از نیازهای اصلی جامعه که نیازمند اهتمام و توجه ویژه نسبت به آن است موضوع مهم خانواده است که به عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث در قرآن کریم محسوب می‌شود که به کررات از آن یاد شده است به طوری که خداوند بهای بسیاری برای این نهاد اجتماعی داده است.

وی تصریح کرد: بی شک خانواده مهم‌ترین سنگ بنای اجتماع و رک اساسی و بنیادی جامعه اسلامی است که در گسترش قدرت ملی نقش بسزایی دارد همانگونه که سستی و تباهی در خانواده موجب انحطاط در ملت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: شاخص‌های قرآنی و الگو های عملی همچون خانواده امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) می‌تواند یکی از مهم‌ترین ویژگی خانواده‌های موفق باشد.

وی با اشاره به دیدگاه امام علی (ع) نسبت به حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرماید زمانی که وارد منزل می‌شدم و چشمانم به فاطمه زهرا می‌افتاد تمام سختی‌ها را فراموش می‌کردم لذا در زندگانی مشترک باید این گونه بود و در این صورت است که آرامش در محیط خانواده منجر به بندگی خداوند می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم خاطر نشان کرد: سیره خانوادگی ائمه اطهار نمونه کامل یک خانواده موفق و مطلوب در اسلام است چرا که امامان معصوم به همسران و فرزندان خود شخصیت و اعتبار می‌دادند و همین موجب رشد آنان در امور معنوی می‌شد ولی در عین حال نظارت بر اعمالب و رفتار خانواده و فرزندان را نیز از یاد نمی‌بردند.

وی در پایان تصریح کرد: شما جوانان عزیز نیز باید با توکل بر خداوند و همت خود بتوانید وارد تشکیل یک زندگی مشترک توام با آرامش شوید تا ان‌شاالله در آینده‌ای نزدیک بتوانید فرزندانی متعهد، متخصص و ولایت مداری را برای ایران اسلامی تربیت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا