استان ها

اجلاسیه بزرگ شهدای آستارا آغاز به کار کرد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه شهدای شهرستان آستارا با عنوان «جلوه های عاشقی» شامگاه جمعه با حضور جمعی از مسئولان و همچنین خانواده معزز شهدا و ایثارگران و مردم قدرشناس این شهرستان در جنب پل سفیر امید این شهرستان آغاز به کار کرد.

این اجلاسیه بزرگ که به مدت ۵ روز در آستارا برگزار می‌شود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و در آستانه برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان است که در راستای ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت نمایش‌های میدانی «جلوه های عاشقی» نیز در ۸ شهرستان گیلان اجرا می‌شود.

بازسازی عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ از بخش‌های میدانی این اجلاسیه است که به نوعی بازگویی رشادت‌های شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است که با بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه تصویری و انفجارهای صورت گرفته به اجرا در می‌آید.

بهره‌گیری از المان‌های بصری مرتبط با فضای جبهه و جنگ، فضایی خاص و معنوی را در نمایشگاه اجلاسیه ایجاد کرده و مخاطبان را به سفری در تاریخ ایثار و شهادت می‌برد.

اجرای بخش‌های مختلفی از تاریخ اسلام از دوران کربلا تا دوران هشت سال دفاع مقدس توسط کانون هنرمندان آستارا از دیگر بخش‌های این اجلاسیه بود.

در بخش نمایشگاه این اجلاسیه نیز با مشارکت دستگاه‌های نظامی و سایر دستگاه‌ها و نهادها با برپایی غرفه‌هایی با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای برگزاری هرچه بهتر این کنگره مشارکت کرده‌اند.

اجلاسیه بزرگ شهدای آستارا آغاز به کار کرد

یادواره‌های شهدا مصداق تبیین هستند

«محمد رضا شهاب زاده» فرماندار آستارا در مراسم افتتاحیه این اجلاسیه ضمن گرامی داشت یاد ۱۶۷ شهید دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و شهیدان گمنام شهرستان آستارا گفت: امروز هر آنچه از پیشرفت و توسعه در بخش‌های کشورمان داریم مرهون مجاهدت‌های شهدا هستیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ولایت مداری و بصیرت، پیام شهدا است که باید به نسل جدید انتقال دهیم، تاکید کرد: یادواره‌های شهدا، مصداق تبیین هستند.

وی با اشاره به اینکه اجلاسیه شهدای آستارا به مدت ۵ روز میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت است افزود: نمایش بزرگ میدانی «جلوه های عاشقی» به عنوان بخشی از این اجلاسیه روایتی است دیدنی از قهرمانان شهید سرزمین مان که با اجرای گروه کانون بسیج هنرمندان و با جلوه‌های ویژه اجرا می‌شود.

شهاب زاده ضمن دعوت از عموم مردم شهرستان برای شرکت در اجلاسیه شهدای این شهرستان، افزود: کسانی که دل در گرو شهید و شهادت دارند با حضور خود در این برنامه بر صفای معنوی آن بیافزایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا