اجرای قانون هدف اصلی آیت الله مدرس بود

امام جمعه شهرستان کاشمر:

اجرای قانون هدف اصلی آیت الله مدرس بود

اجرای قانون هدف اصلی آیت الله مدرس بود

کاشمر ـ امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: اجرای قانون هدف اصلی شهید آیت الله مدرس بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد طاهری صبح پنجشنبه در مراسم هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت شهید مدرس (ره) که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مسئولان کشوری، استانی و جمع کثیری از مردم شهرستان کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: شهید مدرس در زمان خفقان و هجوم بیماری‌ها و قحطی سخت و در آخر دوره قاجاری و زمان جنگ جهانی اول که ایران از دو طرف ضربه خورد در برابر استعمار و استبداد ایستادگی می‌کرد.

امام جمعه شهرستان کاشمر افزود: به دلیل عدم تحمل قانون و تذکرات شهید مدرس در تهران نتوانستند او را محدود کنند و ایشان به شهر خواف تبعید و ۹ سال نیز در آنجا هدفش را دنبال و نتوانستند محدودش کنند.

وی ادامه داد: ایشان را سپس به کاشمر تبعید و خوشبختانه در این شهر نیروهای مؤمن او را همراهی می‌کردند و اینگونه ترس از مدرس توسط مستبدین افزایش یافت.

حجت الاسلام طاهری بیان کرد: متأسفانه در چنین روزی دستور به شهادت رساندن آیت الله مدرس را دادند.

امام جمعه شهرستان کاشمر افزود: شهید مدرس وقتی ندای جمهوریت را از زبان رضا خان شنید با جمهوریت رضاخانی مخالفت کرد، چون می‌دانست چیزی که رضا خان بیان می‌کند به نفع مردم نیست.

وی گفت: مدرس تلاش داشت قانون حاکم شود حتی با کنترل شاه و آن مسیر را جلو ما گذاشت و در این مسیر انقلاب اسلامی ما محقق شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا