اجرای قانون شفاف سازی از امضاهای طلایی جلوگیری کرد

Print Friendly, PDF & Email

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

اجرای قانون شفاف سازی از امضاهای طلایی جلوگیری کرد

اجرای قانون شفاف سازی از امضاهای طلایی جلوگیری کرد

مشهد ـ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای قانون شفاف سازی از بسیاری از امضاهای طلایی جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی ظهر پنجشنبه در هفتمین همایش دیده بان شفافیت و عدالت در مشهد که با حضور اعضای این مجموعه و برخی مسئولان کشوری با محوریت مصوبه شورای هماهنگی سران قوا درباره مولدسازی دارایی‌های دولت آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: یکی از اقدامات مثبت انجام شده در خصوص مبارزه با فساد، اجرای قانون شفاف سازی مجوز کسب و کارها بود و با اجرای قانون شفاف سازی از بسیاری از امضاهای طلایی جلوگیری شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با وزیر اقتصاد به عنوان مجری قوانین یاد شده همکاری تنگاتنگی دارد.

وی بیان کرد: در روند خصوصی سازی ها و فروش‌ها، اقدامات نامناسبی صورت گرفته که با اطلاع رسانی دیده بان از اجرای بسیاری از این تخلفات جلوگیری شده است.

مولدسازی نباید مانند خصوصی سازی دچار آسیب شود

در ادامه همچنین علی اشرف نوری، مدیر عامل سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت اظهار کرد: از دغدغه‌های این سمن، طرح جدید مولدسازی و آسیب‌های آن است تا مانند تجربه ناموفق خصوصی سازی در اصل ۴۴ شاهد کاستی‌ها و آسیب‌هایی در دولت نباشیم.

مدیر عامل سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت بیان کرد: این تشکل از هشت سال قبل با مجوز تأسیس و به عنوان یک نهاد مردمی در حال فعالیت است و اقدامات برجسته ای در حوزه آموزشی، پژوهشی و مبارزه با مصادیق فساد گام برداشته است.

وی افزود: در حوزه گزارش دهی تخلفات و دریافت گزارش‌های مردمی در تعامل با دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی موضوعات زیادی بررسی شده و این تشکل حتی از تخلفات در برخی واگذاری‌های خلاف قانون و غارت اموال عمومی جلوگیری کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا