اجرای عملیات آفندی و پدافندی جنگ الکترونیک و سایبری

در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

اجرای عملیات آفندی و پدافندی جنگ الکترونیک و سایبری

اجرای عملیات آفندی و پدافندی جنگ الکترونیک و سایبری

در اولین روز از رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، عملیات آفندی و پدافندی جنگ الکترونیک و سایبری بر روی سامانه‌های پدافند هوایی با موفقیت تمرین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر فرجپور سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ گفت: در اولین روز از رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، عملیات آفندی و پدافندی جنگ الکترونیک و سایبری بر روی سامانه‌های پدافندی با موفقیت تمرین شد.

وی افزود: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، یگان‌های شرکت‌کننده از نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش تحت فرماندهی و هدایت قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) تکنیک‌ها و تاکتیک‌های مختلف جنگ الکترونیک و جنگ سایبری را به منظور مقابله با تهاجم الکترونیک تمرین کردند.

امیر سرتیپ دوم فرجپور استفاده هماهنگ و پرقدرت از سامانه‌های بومی جنگ الکترونیک در این رزمایش را یکی از ویژگی‌های مهم دانست و ادامه داد: در این مرحله از رزمایش، با ایجاد اخلال الکترونیک بر روی رادارها و سامانه‌های کشف و شناسایی پدافند هوایی در ارتفاعات و لایه‌های مختلف به وسیله پهپاد های اخلالگر، پایداری و قابلیت بقا و تداوم عملیات سامانه‌ها اعم از رادارها و سامانه‌های جمع‌آوری سیگنالی به عنوان یکی از اجزای اصلی پدافند هوایی در محیط آلوده به جنگ الکترونیک مورد ارزیابی قرار گرفت.

سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ گفت: کشف و شناسایی اهداف و پایش منطقه رزمایش با بهره‌گیری از هواپیماهای بی‌سرنشین و سامانه‌های کشف و جمع‌آوری اطلاعات و رادارهای پدافند هوایی کشور در محیط جنگ الکترونیک در این مرحله از رزمایش انجام شد.

وی تصریح کرد: عملیات اخلال الکترونیک بر روی پهپاد های مهاجم نیروی حمله‌ور و به دست گرفتن کنترل این پهپاد ها به منظور جلوگیری از نفوذ به منطقه رزمایش از دیگر تمرینات صورت گرفته در این مرحله از رزمایش بود که با موفقیت انجام شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا