استان ها

اجرای طرح اطعام حسینی در استان بوشهر/ ۷۰۰ هزار پرس غذا طبخ می‌شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی از سوی کمیته امداد استان بوشهر در ایام محرم امسال اجرا می‌شود که هدف آن ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و فرهنگ عاشورایی است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های محرم و صفر با مشارکت و همراهی خیرین بیان کرد: تهیه ۹ هزار سبد معیشتی برای نیازمندان و همچنین اجرای طرح اکرام ایتام برای جذب سه هزار حامی از برنامه‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر افزود: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی با هدف کمک به خانواده‌های کم برخوردار جذب شد.

فعالیت ۷۲ آشپزخانه

وی ادامه داد: در قالب طرح اطعام حسینی ۷۰۰ هزار دست غذای گرم در ایام محرم و صفر در ۷۲ آشپزخانه در استان طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

روشن با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و فرهنگ عاشورایی در ایام محرم و صفر، کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته که اطعام حسینی از آن جمله آنها است.
وی افزود: این طرح با مشارکت مراکز نیکوکاری، مساجد، هیئت امنای مساجد، پایگاه‌های بسیج، خیران و موکب داران در ماه‌های محرم و صفر اجرایی می‌شود تا خانواده‌های کمتر برخوردار متنعم شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: در طرح اطعام حسینی در ماه محرم و صفر ۷۰۰ هزار دست غذای گرم به نیت ۷۲ تن از یاران امام حسین (ع) در ۷۲ آشپزخانه در سطح استان پخته و بین نیازمندان و افراد کمتر برخوردار توزیع می‌شود.

وی گفت: در همین راستا مرکز نیکوکاری نهال امید دانشگاه فرهنگیان در اولین روز از ماه محرم در طرح اطعام حسینی با طبخ ۵۰۰ دست غذا مشارکت داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا