امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا، قربانی مطامع گروه‌های تروریستی شده است وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از ادبیات خارج از نزاکت دیپلماتیک بکار گرفته اخیر از سوی یکی دو وزیر اروپایی گفت: اتحادیه اروپا، قربانی مطامع گروه‌های خشونت گرا و حتی تروریستی شده است. به گزارش هشت صبح، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف […]

امیرعبداللهیان:

اتحادیه اروپا، قربانی مطامع گروه‌های تروریستی شده است

 اتحادیه اروپا، قربانی مطامع گروه‌های تروریستی شده است

وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از ادبیات خارج از نزاکت دیپلماتیک بکار گرفته اخیر از سوی یکی دو وزیر اروپایی گفت: اتحادیه اروپا، قربانی مطامع گروه‌های خشونت گرا و حتی تروریستی شده است.

به گزارش هشت صبح، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل مسؤل عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگویی تلفنی، در خصوص موضوعات مورد اهتمام مشترک تبادل نظر کردند.

وی در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از نقش جوزف بورل در مسیر گفتگو و تعامل، و با انتقاد از ادبیات خارج از نزاکت دیپلماتیک بکار گرفته اخیر از سوی یکی دو وزیر اروپایی اظهار داشت: امروز در اروپا برخی سیاسیون تندرو، خود را پشت اتحادیه اروپا مخفی کرده و از جیب اتحادیه خرج می‌کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: بدین شکل اهداف راهبردی اتحادیه اروپا، قربانی مطامع گروه‌های خشونت گرا و حتی تروریستی که اطلاعات غلط به این سیاسیون می‌دهند، شده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان نقش مسئول عالی سیاست خارجی و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا را در دور نگهداشتن اتحادیه اروپا از هیجانات غیرسازنده، مهم دانست.
دکتر امیرعبداللهیان و بورل در این گفتگو، آخرین وضعیت روند مذاکره لغو تحریم‌ها و همکاری جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد تبادل نظر قرار دادند.
جوزف بورل با اشاره به تلاش‌هایش جهت بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات توافق شده در وین تاکید کرد که کماکان به تلاش و ارتباطات جهت رسیدن به توافق ادامه می‌دهد.