مجلس

اتابک با وزارتخانه صمت آشنا نیست وناشناس‌ترین وزیر معرفی شده است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، میثم ظهوریان نماینده مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، مدن و تجارت در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: خواسته‌های زیادی از وزارت صمت در برنامه هفتم توسعه آمده که نیازمند یک وزیر متخصص و آشنا با وزارتخانه است. اتابک ناشناس‌ترین فردی است که از بین این وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی شده است.

وی بیان کرد: شاید ضعیف‌ترین برنامه ارائه شده به مجلس از سوی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم مربوط به وزیر پیشنهادی صمت باشد و در برنامه وی اولویت‌ها مشخص نشده است. در برنامه وی گزاره‌های کلی آمده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فهرست کردن کارهای خوب به معنای ارائه برنامه نیست. رئیس جمهور گفت که برنامه ما برنامه هفتم توسعه است، اما وزرای پیشنهادی نیز باید برنامه عملیاتی و مشخص خود را به ما ارائه دهند.

وی ادامه داد: برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت به حدی کلی است که حتی ما نمی‌توانیم درباره آن قضاوت کنیم؛ برای مثال گفته است اصلاح نظام بیمه‌ای را انجام می‌دهد که بسیار کلی است. تجربیات اتابک در سطح هلدینگ‌های صنعتی است و در همان سطح و به عنوان یک مدیر بنگاه می‌تواند موفق باشد، اما درکی از سیاست‌های صنعتی و تولیدی کشور نمی‌تواند داشته باشد.

ظهوریان اظهار کرد: بنده خطاب به وی گفتم که آیا وزارت صمت تفکیک شود یا خیر؟ که گفت هرچه مجلس تصویب کند من اجرا می‌کنم. درباره واگذاری مدیریت خودرو در کشور نیز به طور مشخص نگفت که بالاخره می‌خواهد مدیریت خودرو به بخش خصوصی داده شود یا بخش دولتی.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اتابک با وزارتخانه صمت آشنا نیست و چند سال طول می‌کشد که با مسائل آن آشنا شود و با این شرایط قطعاً وی نمی‌تواند وزارت صمت را به طور مؤثر اداره کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا