آیت الله مدرس در مقابل استبداد و استکبار ایستادگی کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

آیت الله مدرس در مقابل استبداد و استکبار ایستادگی کرد

آیت الله مدرس در مقابل استبداد و استکبار ایستادگی کرد

کاشمر ـ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله مدرس همزمان در مقابل استبداد، استکبار و استعمار که مرزهای نامشخصی داشت، ایستادگی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مصری ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستان، همچنین خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در زیارتگاه این شهید زنده تاریخ برگزار شد، اظهار کرد: رسیدن به عمق اندیشه‌های شهید مدرس برای ما سخت ولی آنچه عنوان می‌شود نشان از زکاوت این شهید بزرگوار در آن زمان دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با بررسی زندگی شهید مدرس نشان می‌دهد چیزی نگفت که عامل آن نباشد.

وی گفت: رهبر کبیر انقلاب نیز با تأسی از درس شهید مدرس نه شرقی و نه غربی را بسیار عنوان کردند و راه این شهید را پی گرفتند.

مصری عنوان کرد: شهید مدرس راه را از دل تاریکی شناسایی می‌کرد که در آن زمان تشخیص راه بسیار سخت بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ۵۰ مورد ویژگی در شهید مدرس است که عمل به تکلیف یکی از این ویژگی‌های شهید مدرس است.

وی مبارزه شکست ناپذیر و سازش ناپذیر را از دیگر ویژگی‌های این بزرگوار عنوان کرد و گفت: تفکر سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما، از مهم‌ترین تفکرات دیگر مدرس است.

مصری گفت: بیش از هشتاد سال پیش مدرس توجه به کارهای زیر بنایی دفاعی را تأکید می‌کرد، این شهید بزرگوار در این زمان نیستند که ببینند این امکان در کشور محقق شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مدرس برای درمان فرزندش حاضر نشد او را به ییلاق بفرستد ولی شاهدیم مسئولان ما فرزندانشان در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از آرزوهایی که شهید مدرس داشت در انقلاب اسلامی به دست آمده که پایه گذار این انقلاب شهید مدرس با آموزش به شاگردان توانمندش همچون رهبر کبیر انقلاب محقق شد.

مصری گفت: در این طول ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، ملت ما سختی‌های زیادی کشیدند، اول پیروزی انقلاب گروه های مختلف می‌خواستند مسیر را عوض و منحرف کنند که نتوانستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کردند و ۲۶ کشور با ایران اسلامی می‌جنگیدند و جمهوری اسلامی تک و تنها در مقابل آنها ایستاد.

وی تأکید کرد: در ۲۰۰ سال گذشته در هر زمانی بدون جنگ از روی ترس، سلاطین دو سوم کشور را از ایران جدا کردند، اما در جنگ هشت ساله دفاع مقدس با رشادت‌های تمام، یک وجب از زمین ایران را به دشمن ندادیم.

مصری بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار به ما ندادند ولی امروز توانسته ایم به علم روز دنیا در مسائل مختلف دست بیابیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما از نظر دفاعی بسیار پیشرفت داشته، ادامه داد: در همین دورانی که تحریم‌های ظالمانه بر ما تحمیل شده در علم نانو مقام چهارم جهان را داریم.

وی عنوان کرد: امروز در چرخه کامل سوخت هسته‌ای مقام هشتم دنیا را داریم و موشک ماهواره بر را خودمان تولید و مقام پنجم جهانی را در عرصه موشکی را داریم.

مصری افزود: امروز در ژن درمانی دومین کشور جهان هستیم که این افتخارات را باید مردم و جوانان بدانند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دنیا در تلاش است که این افتخارات را کسی نداند گفت: در این سه ماه اخیر که کشورهای اروپایی با بحران انرژی مواجه هستند ایران توانست رتبه اول در تولید فولاد را در دنیا به دست آورد.

مصری تصریح کرد: دشمن که در جنگ تحمیلی و رفتارهای دیگر شکست خورده است طرح جدید و جنگ ترکیبی که سال‌ها است میلیاردها دلار برای آن هزینه کرده است را امروز راه انداخته است ولی نظام جمهوری اسلامی ایران حساب معاندین، دشمنان و اغتشاشگران را از حساب جوانان جدا کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این مشکلات تقصیر ما است که علت آن کم توجهی و بی توجهی به شبیخون فرهنگی و جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری همیشه به این امر تأکید دارند.

جوانان با دستاوردهای انقلاب کمتر آشنا هستند

وی گفت: جوانان ما با دستاوردهای انقلاب کمتر آشنا هستند و نقش دشمن پر رنگ تر شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان اگر اطلاعات ندارند من مقصر هستم، ما غافل بودیم از جهاد تبیین برای جوانان آگاهی ندارند که دشمن توانسته افرادی را برای ایجاد این گونه برنامه‌های خرابکارانه آموزش دهد.

مصری افزود: آگاه باشید در کدام یکی از کشورهای خودشان در اعتراضاتشان سلاح همراه دارند ولی در کشور ما جنایت داعشی راه اندازی می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کشور و انقلاب با همه این دسیسه‌ها راه خود را ادامه داده است و در تولید علم بهترین جایگاه دنیا را داریم و تبدیل علم به کالا را محقق کرده ایم.

وی عنوان کرد: جوانان و نوجوانان بدانند در اول انقلاب ۴ و نیم میلیون بشکه نفت فروش داشتیم و امروز جمعیت به ۴ برابر رسیده است و برای اداره کشور به مالیات و فروش نفت احتیاج است که اکنون ۴۲۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم، ما دانش فنی و نفت داریم ولی نمی‌گذارند بفروشیم که اگر به مقدار زمان اول انقلاب فروش داشتیم، سه برابر بودجه کشور درامد کسب می‌کردیم که این مقدار صرف آبادانی کشور می‌شد و از فشار اقتصادی بر مردم کاهش می‌یافت.

مصری با بیان اینکه چه کسی باعث این مشکلات شده است جز تحریم‌های آمریکا، گفت: علت را نباید گم کنیم، ما در تحریم هستیم ولی یقین داشته باشید با کمبود انرژی در کشورهای دنیا در آینده‌ای نه چندان دور، گره‌ها باز خواهد شد، چون مردم اروپا مثل مردم ایران صبر ندارند و نمی‌توانند سختی‌ها را تحمل کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع برجام برای ما درسی شد که دیگر زیر بار تعهداتی که آنها می‌خواهند نرویم چون هرجایی که قدرت نداشته باشد زیر پا له می‌شود و امروز با عزت و ایستادگی ملت ایران قدرتمند شده است که توانسته است در برابر چشمان دنیا که هیچ کشوری نمی‌تواند تعرضی به پایگاه‌های آمریکا داشته باشد انجام دهد ولی ایران این کار را با قدرت تمام انجام داد.

وی تأکید کرد: دشمن می‌داند در این انقلاب با پشتوانه مردم نمی‌تواند کاری انجام دهد حتی در جنگ تحمیلی، حالا با جنگ ترکیبی به درون خانواده‌ها نفوذ کرده است، مراقبت کنیم که توطئه نیز با صبر، استقامت، تحمل و جهاد تبیین محقق نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا