سیاسی

آیت‌الله مکارم شیرازی: برخی از مأموران مالیاتی با مؤدیان در محاسبۀ مالیات تبانی می‌کنند/برخی به هر نحوی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند/ مصارف مالیات تبیین شود

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

شفقنا: آیت‌الله مکارم شیرازی، در دیدار با رییس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به ضرورت دریافت مالیات جهت پیشبرد امور کشور گفت: دریافت مالیات باید عادلانه و همراه با رضایت مودیان باشد، که این باعث جلب اعتماد آنان می‌گردد.

وی با اشاره به تعطیلی بعضی از کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌جات به دلیل مالیات بسیار سنگین افزود: مالیات سنگین سبب تعطیلی کارگاه‌های تولیدی کشور و سوق دادن سرمایه‌ها به سمت بازار‌های غیرتولیدی برای فرار از مالیات و بیکار شدن کارگران می‌شود.

او قابل اطمینان بودن مامورین مالیاتی را مهم دانست و ادامه داد: متاسفانه برخی از ماموران مالیاتی با مودیان در محاسبه مالیات تبانی می‌کنند، که باید با آن برخورد شود.

مکارم شیرازی مسئولیت سازمان مالیاتی را سخت و مهم دانست و اظهار کرد: از سویی برخی به هر نحوی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند و از سویی سازمان مجبور به تامین هزینه‌های جاری کشور با مالیات است، لذا باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مالیات عادلانه ستانده شود.

وی افزود: باید مصارف مالیات تبیین شود تا مردم نسبت به پرداخت آن توجیه شود.

او دریافت مالیات را مختص به زمان حال ندانست و خاطرنشان کرد: مالیات در اسلام، همان زکات است و در زمان ائمه علیهم السلام غیر از وجوهات شرعیه، مالیات هم اخذ می‌شد

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه «هزینه‌های دفاعی و نظامی کشور نیز از طریق مالیات تامین می‌شود»، گفتند: در گذشته خود مجاهدان هزینه‌های مرکب و خوراک خودشان را تامین می‌کردند، در حالی که امروزه اشخاص به تنهایی توانایی تهیه ادوات نظامی را ندارند، از این رو این هزینه‌ها بر عهده نظام اسلامی بوده که از طریق مالیات تامین می‌شود.

در ابتدای این دیدار رییس سازمان مالیاتی کشور، گزارشی از اقدامات سازمان متبوع خود، ارائه نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا