آن سوی اقدام رذل نشریه فرانسوی/ شارلی ابدو تحت حمایت لابی یهود

مهر گزارش می دهد:

آن سوی اقدام رذل نشریه فرانسوی/ شارلی ابدو تحت حمایت لابی یهود

 آن سوی اقدام رذل نشریه فرانسوی/ شارلی ابدو تحت حمایت لابی یهود

نگاهی به آن سوی اقدام سخیف این رسانه فرانسوی نشان می‌دهد، آنچه غرب ادعای آزادی بیان دارد، فریبی بیش نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً یکی از رسانه‌های فرانسوی با مسئولیت تفرقه‌افکنی مذهبی، در اقدامی سخیف به قافله‌سالار اسلام ناب توهین کرده و به زعم خود تلاش کرده است ضمن تحریک شکاف‌های سیاسی و مذهبی، به نوعی جایگاه راهبر جریان مقاومت در کشورهای مختلف جهان را که باعث شکست مفتضحانه محور غربی بااندیشه سرمایه‌سالاری شده است، تنزل دهد. البته این بلندگوی فرانسوی قبل‌تر نیز تلاش داشت به چهره آفتاب، خاک بپاشد که مسلمانان سراسر جهان در حرکتی عظیم، اهانت به ساحت پیامبر رحمت را محکوم کردند. حال این رسانه در بحبوحه جنگ ترکیبی غرب علیه کشورمان و تجربه شکست مجدد از مردم ایران اسلامی، با انتشار آنچه کاریکاتور نامیده، علیه راهبر جمهوری اسلامی ایران اقدام سخیف انجام داده است.

البته در این راستا، حسین امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه کشورمان ضمن محکوم کردن اقدام این نشریه فرانسوی گفته است «اقدام توهین‌آمیز و خارج از نزاکت نشریه‌ای فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع و مؤثر نخواهد بود».

وزارت امور خارجه نیز با صدور بیانیه‌ای تأکید کرده است «جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر مسؤولیت غیرقابل انکار دولت فرانسه در برابر نقض حرمت آزادی، هتک حقوق بشر، اهانت به ارزش‌های دینی، تعدی به باورهای مذهبی و تهدید حاکمیت ملی دیگر کشورها از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی تحت حاکمیت دولت فرانسه، سکوت در برابر اقدام ضد فرهنگی و ضد انسانی نشریه مبتذل فرانسوی را برنتابیده و ضمن بازنگری در مناسبات فرهنگی با فرانسه و بررسی امکان ادامه فعالیت فرهنگی فرانسه در ایران، در گام نخست فعالیت انجمن ایران‌شناسی فرانسه در ایران را تعطیل می‌کند». در فراز این بیانیه نیز تأکیده شده است «اقدام ضدانسانی نشریه هتاک فرانسوی که شوربختانه سال‌هاست بی‌محابا مفهوم والای «آزادی بیان» را مستمسک و پوششی برای اقدام‌های ضدفرهنگی و هتک حرمت انسان‌ها، کرامت انسانی و ارزش‌های والای اخلاقی و مذهبی قرار داده است، استمرار تحرکات مشابهی است که از جمله در قالب انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه پیامبر اعظم (ص) در سال‌های قبل بروز یافت و موجب خشم و اعتراض مقدس مسلمانان در سراسر جهان گردید».

علاوه بر این سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به احضار سفیر فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه کشورمان گفته است «جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات و ارزش‌های اسلامی، مذهبی و ملی خود را به هیچ وجه نمی‌پذیرد و فرانسه حق ندارد به بهانه آزادی بیان، اهانت به مقدسات دیگر کشورها و ملت‌های مسلمان را توجیه نماید».

کنعانی با اشاره به سابقه سیاه نشریه فرانسوی در تعرض به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، قرآن کریم و دین مبین اسلام، تأکید کرده است «جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌های ناشی از این اقدام نفرت‌انگیز، توهین‌آمیز و غیرموجه را متوجه دولت فرانسه می‌داند».

مهدی فضایلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در انتقاد از نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» نیز در متن کوتاهی در این خصوص نوشت: «نشریه‌ای که روزی با وقاحت و به نام آزادی بیان پیامبر عظیم الشان اسلام را مورد هتک قرار داد، اهانت امروزش به رهبر انقلاب که پرچمدار و تداوم بخش مکتب و راه پیامبر اسلام است عجیب نیست؛ چرا که این جریان در حال اضمحلال است و مصداق الغریق یتشبث به کل حشیش!.. وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ»

پاک آئین: هراقدامی در راستای اسلام هراسی در اروپا نتیجه عکس می‌دهد

محسن پاک آئین در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: نشریه شارلی ابدو تحت نظر صهیونیست‌ها اداره می‌شود و تحت حمایت لابی یهود است بنابراین این اجازه را دارد که به جز یهودیت و صهیونیست در مورد همه ادیان الهی مطالبی را منتشر کند.

وی با بیان اینکه این نشریه سابقه اهانت به مسیحیت را نیز در کارنامه خود دارد؛ ادامه می‌دهد: اهانت به مقدسات اسلامی در این نشریه مسبوق به سابقه بوده و امروز نیز مرجعیت شیعه را مورد حمله قرار داده است.

کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان می‌کند: اینکه گفته می‌شود این نشریه مستقل است کاملاً حرفی بی اساس و پوچ است حتی در یک مقطعی یکی از کارگزاران این نشریه مطلبی در مورد یهودیت نوشت که بلافاصله توسط لابی صهیونیست این فرد را اخراج و سپس محاکمه کردند.

وی ادامه می‌دهد: بنابراین نه تنها در جهان اسلام بلکه آزاد اندیشان فرانسه نیز از این نشریه متنفر هستند.

پاک آئین با تاکید بر اینکه اقدام موهن نشریه شارلی ابدو اقدامی در جهت اسلام ستیزی است، تصریح می‌کند: رسالت کشورهای غربی به سردمداری آمریکا و اروپایی که وابسته به امریکاست مقابله با اسلام است و در این مقطع با روی کار آمدن مکرون از طریق او فرانسه را وادار به اقدام علیه اسلام کرده اند.

وی عنوان می‌کند: مردم اروپا از لیبرال دموکراسی ناامید شده اند و به دنبال ادیان و ایدئولوژی‌های دیگر از جمله اسلام هستند؛ لذا با هراقدامی که در راستای اسلام هراسی انجام می‌شود نتیجه عکس می‌دهد و ما شاهد رشد کم نظیر اسلام در اروپا به اعتراف خود اروپایی‌ها هستیم.

پاک آئین می‌گوید: منطق اسلام در همه حوزه‌ها برای مقابله با تفکر لیبرال دموکراسی قوی است لذا سعی می‌کنند از مسیر توهین دین اسلام را تضعیف کنند.

وی خاطر نشان می‌کند: در این مقطع وظیفه علمای اسلام در همه جهان این است که از مقدسات اسلام، قران کریم، پیامبر اسلام و مرجعیت شیعه حمایت کنند.

بنابراین گزارش، نگاهی به آن سوی اقدام سخیف این رسانه فرانسوی نشان می‌دهد، آنچه غرب ادعای آزادی بیان دارد، فریبی بیش نیست چرا که در یک سو برخلاف منشور رسانه‌ای اعلامی، به ارزش‌های دیگر ملت‌ها توهین می‌کنند اما در کشور خود اجازه نمی‌دهند در مورد مسائل روشنی مثل هولوکاست نه حتی تحقیق بلکه بحث شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا