آنچه در جنوب آذربایجان غربی می‌گذرد/ اسلحه دست چه کسی است؟+ فیلم

مهر بررسی کرد؛

آنچه در جنوب آذربایجان غربی می‌گذرد/ اسلحه دست چه کسی است؟+ فیلم

آنچه در جنوب آذربایجان غربی می‌گذرد/ اسلحه دست چه کسی است؟+ فیلم

ارومیه- انتشار فیلم‌هایی از مسلح بودن اغتشاشگران در مهاباد و پیرانشهر به‌خوبی نشان می‌دهد، آشوب‌ها در این شهرها وارد فاز مسلحانه شده و کشته سازی سناریوی پشتیبانی از این جریان است.

دریافت ۲۱ MB

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: مرگ‌های مشکوک تعدادی از افراد با استفاده از سلاح‌های گرم طی روزهای اخیر در شهرستان‌های بوکان، مهاباد و پیرانشهر و انتشار فیلم‌هایی از مسلح بودن اغتشاشگران که عضو گروه‌های تروریستی هستند، در این شهرها به‌خوبی نشان می‌دهد در کف میدان عناصر آشوب می‌کشند و در میدان رسانه، بوق‌های تبلیغاتی معاندان بر طبل کشته سازی می‌زنند.

یک منبع آگاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از حضور تروریست‌های مسلح عضو گروهک‌های تجزیه‌طلب در جریان آشوب‌های چند روز اخیر در مهاباد و بوکان خبر داده است، موضوعی که در تصاویر منتشرشده در رسانه‌های وابسته به این جریانات تروریستی نیز قابل‌تأیید است.

نقش گروهک‌های تروریستی در کشته‌سازی‌های اخیر

برخی آمارها حکایت از آن دارد که از ابتدای اغتشاشات بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی در آذربایجان غربی دستگیرشده‌اند، این گروهک‌ها در کشته‌سازی‌های اخیر نقش مستقیم داشته‌اند.

بررسی میدانی خبرنگار مهر طی چند روز اخیر در شهرهای بوکان، مهاباد و پیرانشهر هم نشان می‌دهد آتش ابتدایی اغتشاشات ناشی از فراخوان گروه‌های رسانه‌ای وابسته به معاندین از طریق اجرای سناریوی کشته سازی در این شهرها روشن‌شده است.

در چند روز اخیر افرادی در این شهرها به طرز مشکوکی توسط آشوبگران و با استفاده از سلاح‌های گرم کشته‌شده‌اند و تشییع این کشته‌ها بهانه‌ای برای تکرار چرخه آشوب است.

تخریب اموال عمومی، غارت فروشگاه‌ها به دلیل عدم اعتصاب، شهادت سه نفر از مدافعان امنیت در شهرستان بوکان، حمله اغتشاش‌گران با روش‌های تروریستی به شهرداری بوکان و تخریب ساختمان شهرداری، پرتاب کوکتل مولوتوف با هدف تخریب اموال عمومی، آتش زدن و تخریب خودروهای مردمی و عمومی در معابر و درنهایت تهدید مسلحانه مردم در معابر جزو اقداماتی بود که طی روزهای اخیر در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی شاهد بودیم.

مادر یک جوان ۲۲ ساله مهابادی که به ضرب گلوله مجروح شده است، می‌گوید: چند فرد مسلح که صورت خود را پوشانده بودند بعد از تیراندازی به سمت پسرم از محل گریختند.

پدر این جوان هم مجروح شدن پسرش را اینگونه روایت می‌کند: این حادثه ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در منطقه پشت تپ طرف شیلان مهاباد زمانی رخ داده که خانواده قصد بازگشت به منزلشان در یکی از روستاهای بخش خلیفان را داشتند و بعد از خارج شدن از منزل، چند فرد مسلح و ناشناس به سمت آنان تیراندازی کرد که یکی از گلوله‌ها به پسرشان اصابت کرده در حالی که آن زمان در آن منطقه هیچ گونه تجمع یا اغتشاشی نبوده است.

اعضای تیم تروریستی شناسایی و دستگیر شد

کشف انبوه سلاح طی روزهای گذشته خود مهر دیگری بر تأیید ورود آشوب‌ها در این شهرها به فاز مسلحانه دارد. در آخرین مورد سازمان اطلاعات سپاه آذربایجان غربی اعلام کرد: یک تیم تروریستی که قصد داشتند با انتقال اسلحه و مهمات به داخل کشور و به‌کارگیری آن‌ها در اغتشاشات، شهرها را ناامن کنند با هوشیاری پاسداران گمنام امام زمان (ع) در آذربایجان غربی شناسایی و تمامی اعضای آن دستگیر شدند.

از این تیم تروریستی، ۲۰ عدد نارنجک جنگی کشف و ضبط شد، دستگیرشدگان این تیم تروریستی با اقرار صریح اعلام کرده‌اند که قرار بود نارنجک‌ها را در جریان اغتشاشات شهرهای مختلف علیه مردم و حافظان امنیت استفاده کنند.

اعضای این تیم تروریستی که به‌طور مستقیم از سوی گروهک‌های تروریستی آن‌سوی مرز و برخی عناصر ضدانقلاب ساکن در کشورهای غربی هدایت می‌شدند قبل از هرگونه اقدام تروریستی در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه گرفتار شدند.

سازمان اطلاعات سپاه آذربایجان غربی تأکید کرده هرگونه فعالیت ضد امنیتی و تروریستی در اشراف اطلاعاتی این سازمان قرار دارد.

اعتراف اغتشاشگران دستگیر شده به پروژه کشته سازی

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال غرب کشور هم هفته گذشته در جریان حملات موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در شمال اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: تعدادی از عناصر این گروهک‌ها در داخل کشور که با هدف ایجاد اغتشاش و کشته سازی فعالیت داشتند شناسایی و دستگیرشده‌اند، تعدادی از این افراد نیز اعتراف کرده‌اند که در داخل کشور با استفاده از افراد تسلیمی گروهک‌ها در اغتشاشات حضور داشتند.

سردار محمدنقی اوصانلو با بیان اینکه افراد این گروهک‌ها حضور در اغتشاشات اخیر، حمله به بانک‌ها، پروژه کشته‌سازی و ورود سلاح‌های جنگی به کشور را در کارنامه خود داشتند، گفت: تعدادی از این افراد دستگیرشده و اعتراف کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا