آمریکا و اروپا باطن کثیف و پلید خود را در زلزله سوریه نشان دادند

حجت الاسلام حاج علی‌اکبری:

آمریکا و اروپا باطن کثیف و پلید خود را در زلزله سوریه نشان دادند

آمریکا و اروپا باطن کثیف و پلید خود را در زلزله سوریه نشان دادند

امام جمعه موقت تهران گفت: در خصوص امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده سوریه، جامعه جهانی مخصوصاً آمریکا و اروپا دچار سقوط اخلاقی شدند و امتحان بدی پس دادند و باطن کثیف و پلید خود را نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن عید مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: امروز بشر بیش از هر زمان دیگری به محمد مصطفی (ص)، به فضیلت‌های اخلاقی مکتب او و الگوهای اخلاقی مکتب ایشان نیاز دارد.

وی افزود: امیدواریم این پرچم که به دست ملت ایران در این جلوه بعثتی در انقلاب اسلامی برافراشته شده است، بتواند در محیط زیست انسان معاصر مروج مکارم اخلاقی باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مبعث پیامبر اعظم (ص) بزرگترین و مهم‌ترین پیچ تاریخی است که بشر تجربه کرده است، گفت: این روز، روز باعظمتی است که همه خوبان و بزرگان تاریخ انتظار آن را داشتند. بعد از این پیچ تاریخی بزرگ پیچ دیگری هم در پیش است که آن ظهور امام زمان (عج) است و ظهور ایشان تحقق‌بخش همه آرزوها و آرمان‌های مبعث پیامبر اسلام (ص) است و لذا ایشان پرچم‌دار اهداف و آرمان‌های مبعث هستند.

وی افزود: از سوی دیگر علاوه بر این دو اتفاق بزرگ، پیچ تاریخی دیگری هم وجود دارد که آن انقلاب اسلامی است. درواقع انقلاب اسلامی فراهم‌کننده مقدمات ظهور محسوب می‌شود و باید گفت جمهوری اسلامی ایران پرچم برافراشته مبارزه با جاهلیت مدرن است.

حاج علی‌اکبری با اشاره به فطرت انسان عنوان کرد: مزیت ویژه فطرت انسان این است که به زیبایی‌ها و مکارم اخلاقی آراسته می‌شود. خداوند این مکارم اخلاقی را نقطه اتصال خودش با بندگانش قرار داده و اگر انسان بتواند به فضیلت‌ها آراسته شود می‌تواند با خداوند تبارک و تعالی اتصال برقرار کند

وی افزود: اگر بناست در زندگی انسان‌ها رقابتی وجود داشته باشد آن مسابقه، مسابقه فراگیری مکارم اخلاق است و مردم باید در آراسته شدن به فضائل اخلاقی با هم مسابقه بگذارند و پیامبر اسلام (ص) با این هدف مبعوث شده‌اند. ویژگی اخلاق اسلامی و محمدی جامع بودن آن است. هم فرد را در بر می‌گیرد و هم جامعه را و لذا باید برای رسیدن به مدینه فاضله که در آن اخلاق حاکم است همه تلاش کنند. وقتی اخلاق را بتوان در اقتصاد، سیاست و ارتباطات جهانی لحاظ کرد، جهان زیباتر خواهد شد و در مورد خانواده هم این‌چنین است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: پیش از مبعث پیامبر اسلام (ص)، جامعه را رذالت و پلیدی فراگرفته بود و پیامبر اسلام (ص) در این شرایط پرچم بعثت و اخلاق را برافراشتند. باید گفت قرآن، کتاب تحقق اخلاق و مکارم اخلاقی در زیست فردی و اجتماعی است. پیامبر اسلام (ص) وقتی مبعوث شدند در یک دستشان قرآن را در اختیار داشتند و در دست دیگر امام علی (ع) را به عنوان اخلاق مجسم.

حجت الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: اگرچه تلفات انسانی زلزله خوی کم بود، اما حجم خسارت‌ها زیاد بود که ان‌شاءالله با حمایت‌های دولتی و بومی مشکلات مردم زلزله‌زده خوی نیز حل می‌شود. با این حال الحمدالله ۱۷ هزار نفر از مردم خوی در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پررنگی داشتند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به زلزله اخیر در بخش‌هایی از ترکیه و سوریه گفت: اگرچه برخی کشورها اعلام کردند که به آنجا رفتند اما بیشتر سر و صدا و اعلام حضور بوده است. در خصوص زلزله سوریه، جامعه جهانی مخصوصاً آمریکا و اروپا دچار سقوط اخلاقی شدند و امتحان بدی پس دادند و باطن کثیف و پلید خود را نشان دادند.
وی افزود: مجموعه‌ها و سازمان‌های جهانی نیز نشان دادند که چقدر بی خاصیت هستند.

حاج علی‌اکبری در ادامه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به چین، آن را اتفاق مهمی توصیف کرد و گفت: سفری که با توجه به موقعیت کنونی مورد توجه جهان قرار گرفته است و آثار ملی برای دو کشور و نیز آثار منطقه‌ای و بین المللی دارد که بعضی از آن‌ها همین الان دیده می‌شود و برخی دیگر هم در آینده اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: جانمایی جایگاه ایران در معادلات آینده جهان مسئله‌ای اساسی است. سهم جمهوری اسلامی باید با دقت، حکمت و البته با کار جهادی مسئولین و مردم ایران به دست آید که این سفر هم در راستای این کار بزرگ است. چین در آینده نزدیک قدرت بلامنازع اقتصادی جهانی است و داشتن قرارداد راهبردی مشترک با این کشور می‌تواند به ما کمک کند.

خطیب نمازجمعه تاکید کرد: عضویت و حضور پررنگ در سازمان شانگهای و دیگر مجموعه‌های آسیایی نیز مورد توجه قرار گرفته است و باید از مسأله داشتن دشمن مشترک هم برای کارهای مشترک و تقویت امنیت دو کشور و منطقه هم استفاده شود.

حاج‌علی‌اکبری گفت: هیأت ایرانی در این سفر با قوت در برنامه‌ها و قراردادها حضور پیدا کرد و طرف چینی هم در میزبانی، احترام و تکریم سنگ‌تمام گذاشت که به‌نوعی جبران شدن موضوع عربستان بود که امیدواریم باعث خیر و برکت باشد.

وی با اشاره به راهپیمایی باشکوه اخیر ملت ایران گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در بین راهپیمایی‌های سال‌های گذشته کم نظیر بود، حتی در برخی شهرها جمعیت تا سه برابر جمعیت سال‌های قبل بود. پرچم ایران به صورت چشمگیری در دست راهپیمایان بود. مردم نسبت به شهدا و حاج قاسم ابراز علاقه شدیدی کردند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: بهترین تحلیل از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری همان تحلیل جامع و پخته و همه جانبه مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان ارائه شد. راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ فتنه ترکیبی، برودت هوا و جنگ معیشتی را تحت تأثیر قرار داد. ما با مشاهده حجم جمعیت حاضر در این راهپیمایی یاد دفاع مقدس و آزادی خرمشهر افتادیم. دست خداوند در روز ۲۲ بهمن از آستین ملت ایران بیرون آمد. این فتح بزرگ را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

وی در ادامه خطبه نماز جمعه با اشاره به عفو رهبری در ایام دهه فجر گفت: مردم کرامت رهبری را در عفو گسترده مشاهده کردند که در اوج مهر و عاطفه و تجربه و مشرف به وضعیت دشمن، جامعه را از وضعیت دشوار عبور دادند و در آفرینش حماسه تاریخی ۲۲ سهم رهبری هم بی‌نظیر و بی‌بدیل بود.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان گفت: مردم با امید و روحیه و وحدت و دقت بیشتر این راه را در مسیر تحقق ایران قوی ادامه دهند و از مدیران هم توقع است که با روحیه مضاعف، بی‌منت و مجاهدانه در مسیری که رهبری برای ساخت کشور معین کردند را دنبال کنند و دشواری‌های زیستی طرفداران اصلی انقلاب را بهتر درک کنند، ساختارهای معیوب و ناراضی‌تراش را در محیط اداری کشور با سرعت بیشتری اصلاح کنند و با فقر، فساد و تبعیض با همت بیشتری مبارزه کرده و این روحیه بزرگواری و محبت رهبر معظم انقلاب را در همه محیط‌های اجتماعی تسری داده و مراقب نفوذی‌ها و توطئه‌ها باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا