آمریکا نگران مشکلات حقوق‌بشری در داخل کشورش باشد

«الیو رودریگز پردومو» در گفتگو با مهر:

آمریکا نگران مشکلات حقوق‌بشری در داخل کشورش باشد

آمریکا نگران مشکلات حقوق‌بشری در داخل کشورش باشد

معاون وزیر امور خارجه کوبا گفت: آمریکایی‌ها باید اول از همه نگران مشکلات حقوق بشری در داخل کشور خود باشند.

الیو رودریگز پردومو، معاون وزیر امور خارجه کوبا در گفتگوی با خبرنگار مهر، در خصوص استانداردهای دوگانه آمریکا در موضوع حقوق بشر گفت: کوبا سال‌ها است که از سیاست دوگانه‌ی ایالات متحده در موضوع حقوق بشر رنج می‌برد. بیش‌تر از ۶۰ سال که ما مورد تحریم هستیم و این سیاست دوگانه‌ی آمریکا تحت همه‌ی شرایط استمرار داشته است.

وی افزود: کوبا به عنوان عضو رسمی سازمان ملل متحد همواره به منشور آن احترام گذاشته است و قوانین آن را رعایت می‌کند و همیشه در مکانیسم‌های آن شرکت کرده است. ما عضو شورای حقوق بشر هستیم ولی ما هر نوع استفاده دوگانه از حقوق بشر را رد می‌کنیم و استفاده از حقوق بشر با اهداف سیاسی، در جهت سیاست‌های ایالات متحده علیه سایر کشورها را رد می‌کنیم. آمریکایی‌ها باید اول از همه نگران مشکلات حقوق بشری در داخل کشور خود باشند.

معاون وزیر امور خارجه کوبا در خصوص تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران نیز گفت: کشور کوبا نیز یک کشور تحریم شده است و ما با ۶۰ سال تحریم به عنوان کشوری هستیم که طولانی‌ترین تحریم‌ها علیه آن وجود دارد. چون ما با پوست و گوشت خود این تحریم‌ها را احساس کردیم، تحریم علیه ایران را رد می‌کنیم و با هرگونه تحریم علیه ملت‌ها مخالفت می‌کنیم.

وی افزود: اختلاف‌ها باید از طریق مذاکره و صحبت حل شود. هر کشوری هر چقدر که قدرتمند باشد اجازه ندارد سایر کشورهایی که با آن‌ها اختلاف فکری دارد را تحریم کند. ما همه‌ی اقداماتی که یکجانبه گرایی را تقویت می‌کند را رد می‌کنیم؛ مخصوصاً آن تحریم‌هایی که روی برادران ایرانی اعمال شده است.

الیو رودریگز پردومو در خصوص همکاری‌های دوجانبه ایران و کوبا گفت: ما روابط خیلی خوبی بین دو کشور داریم. از لحاظ سیاسی این روابط بسیار خوب است و با نهادهای بین‌المللی همکاری می‌کنیم و بیش‌تر سعی می‌کنیم روابط تجاری دو کشور را گسترش دهیم. در بخش بهداشت نیز با یکدیگر پیشرفت‌های بسیار زیادی داشتیم و نهادهای ایرانی و کوبایی دور هم جمع شدند و توانستند یک واکسن ضد کرونا ایجاد کنند و در جریان این سفر به مقامات ایرانی گفتم توی تمامی حوزه‌های مشترک می‌توانیم فعالیت کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا