آمادگی ایران برای کمک به زلزله زدگان ترکیه

هشت صبح: وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با همتای ترکیه ای خود گفت:‌ بر اساس دستورات رئیس محترم جمهوری، سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای همکاری کامل با شما و ارائه کمک های لازم آمادگی دارد.

حسین امیرعبداللهیان دوشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه افزود: خبر حادثه تلخ زلزله در جنوب ترکیه، اینجانب، دولت و ملت ایران را بسیار متأثر و متالم کرد، این حادثه را خدمت جنابعالی، دولت و مردم عزیز جمهوری ترکیه بویژه خانواده های مصیبت دیده تسلیت می گوییم. در این شرایط سخت، در کنار ملت و دولت ترکیه هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس دستورات رئیس محترم جمهوری، سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای همکاری کامل با شما و ارائه کمک های لازم آمادگی دارد. در همین راستا امشب تیم پزشکی و امدادی هلال احمر ایران برای کمک به نجات آسیب دیدگان وارد ترکیه می شوند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما علاوه بر مردم عزیز ترکیه، نگران وضعیت ایرانیان و دانشجویان مقیم در مناطق زلزله زده هستیم و از مساعدت شما در کمک به وضعیت آنان سپاسگزاریم.

وزیر امور خارجه برای درگذشتگان رحمت و غفران الهی، برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده های مصیبت دیده صبر و بردباری و برای ملت ترکیه سربلندی و بهروزی مسألت کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفت وگو از حمایت و ابراز همدردی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، دولت و ملت ایران با رییس جمهور، دولت و ملت ترکیه قدردانی کرد.

مولود چاووش اوغلو با تشریح وضعیت زلزله کنونی و خسارات اولیه وارده، بابت آمادگی ایران برای اعزام تیم پزشکی و امدادرسانی هلال احمر تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین بر توجه دولت ترکیه به وضعیت ایرانیان و دانشجویان و همکاری با سفارت ایران در آنکارا و سرکنسولگری ایران در ارزروم برای ارائه هرگونه مساعدت به آنها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، زلزله ای به قدرت ۷.۸ ریشتر ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه ۱۷ بهمن ماه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان در ترکیه به ۱۵۴۱ نفر و در سوریه به ۹۱۱ نفر و شمار زخمی ها در سوریه به ۲۴۲۶ و در ترکیه به ۹۷۳۳ نفر رسیده است.

همچنین این زمین لرزه خسارت ‌زیادی به ساختمان‌ها وارد کرده و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا