ورزشی

آلیسون: وقت رفتن به عربستان نبود

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

دروازه‌بان لیورپول از رد پیشنهاد تیم‌های عربستانی در تابستان جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، آلیسون بکر، سنگربان برزیلی، سال ۲۰۱۸ به لیورپول پیوست و از آن زمان تاکنون دروازه‌بان نخست این تیم بوده است. در شرایطی که چند هم‌تیمی سابقش نظیر فابینیو، روبرتو فیرمینو و جردن هندرسون راهی عربستان شدند، این دروازه‌بان پیشنهاد حضور در لیگ این کشور خاورمیانه‌ای را رد کرد.

این دروازه‌بان ۳۱ساله تاکید کرد آماده نیست باشگاهی را ترک کند که با آن قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است. آلیسون که قراردادش تا سال ۲۰۲۶ با گزینه تمدید برای یک سال دیگر اعتبار دارد، به روزنامه دیلی‌میرر گفت: می‌خواهم به قراردادم احترام بگذارم و قراردادم را اینجا تمام کنم. واقعا اینجا خوشحالم و خانواده‌ام نیز خوشحالند. در لیورپول هرگز به نقطه‌ای نرسیدم که درباره دستمزد و چیزهایی از این قبیل صحبت کنم. طبیعی است وقتی پیشنهادهای بالای تیم‌های عربستانی را می‌شنوید کمی وسوسه می‌شوید ولی من در تابستان این پیشنهاد را رد کردم تا در لیورپول بمانم. الان وقت رفتن به عربستان نبود و به همین خاطر در لیورپول هستم.

او افزود: تصمیمم همیشه این بود که بمانم و روی چیزهایی که می‌توانیم به آنها دست یابیم تمرکز کنم. از شروع فصل جدید هیجان‌زده‌ایم و با انرژی تازه رقابت‌ها را شروع می‌کنیم و مشتاقانه منتظر هستیم که این فصل قهرمان شویم.

آلیسون پس از گذراندن تمام دوران حرفه‌ای خود در لیورپول زیر نظر یورگن کلوپ گفت که از زمانی که آرنه اسلوت، سرمربی هلندی، در تابستان امسال هدایت این تیم را بر عهده گرفت، تحت تاثیر او قرار گرفته است.

آلیسون در هفته اول فصل جدید لیگ برتر انگلیس دروازه لیورپول را بسته نگه داشت و در هفته دوم باید برابر برنتفورد در خانه به میدان برود.

مامارداشویلی، جانشین بلندمدت آلیسون در آنفیلد

لیورپول از قرار معلوم با جانشین آلیسون بکر به توافق رسیده است تا خیالش بابت دروازه‌اش برای سال‌های آتی راحت باشد. یکی از شگفتی‌سازان یورو ۲۰۲۴ تیم ملی گرجستان بود که گیورگی مامارداشویلی دروازه‌بانش بود. حالا مامارداشویلی از والنسیا به لیورپول خواهد رفت و در آنجا با یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان یعنی آلیسون بکر رقابت خواهد کرد.

مامارداشویلی محصول باشگاه گاگرا است. او در ۱۲ سالگی راهی دینامو تفلیس، بهترین تیم گرجستان، شد اما هرگز برای این باشگاه بازی نکرد! در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ این دروازه‌بان در لوکوموتیو تفلیس در مقدماتی لیگ اروپا درخشید و نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. در مرحله سوم مقدماتی، لوکوموتیو مغلوب گرانادای اسپانیا شد اما این دروازه‌بان توجه تیم‌های اسپانیایی را به خود جلب کرد. در ادامه نیز یوفا این دروازه‌بان را در فهرست ۵۰ بازیکن آینده‌دار فوتبال سال ۲۰۲۱ قرار داد.

مامارداشویلی پس از یک فصل حضور در لوکوموتیو به صورت قرضی به والنسیا رفت. «خفاش‌ها» در پایان سال ۲۰۲۱ قراردادی طولانی‌مدت را با او امضا کردند. او در پایان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در تیم منتخب فصل لالیگا قرار گرفت و فصل بعد در تمام بازی‌ها برای تیمش به میدان رفت و خودش را در لالیگا تثبیت کرد.

رئال مادرید بعد از مصدومیت تیبو کورتوا پیشنهاد پنج میلیون یورویی برای انتقال قرضی مامارداشویلی به باشگاه والنسیا ارسال کرد ولی سران این تیم پیشنهاد رئالی‌ها را رد کردند.

این دروازه‌بان گرجستانی با ۲۱ سیو و چهار گل خورده بهترین دروازه‌بان مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ شد. این عملکرد، تکرار رکورد الکساندر کولینکو لتونیایی در یورو ۲۰۰۴ بود. عملکرد درخشان مامارداشویلی در  یورو توجه چندین باشگاه مطرح اروپایی را به خود جلب کرد. پیگیرترین تیم خواهان او لیورپول بود که چندین سال دنبال این دروازه‌بان بود. حال لیورپول و وکلای مامارداشویلی بر سر انتقال ۳۵ میلیون یورویی به توافق شفاهی رسیده‌اند. در عین حال این دروازه‌بان ممکن است یک فصل دیگر در باشگاه فعلی خود (والنسیا) باقی بماند. لیورپول تابستان آینده تصمیم خواهد گرفت که آیا این دروازه‌بان را به آنفیلد ببرد یا دوباره او را قرض دهد. دروازه‌بان اصلی قرمزها آلیسون بکر است که قراردادش تا ۲۰۲۶ اعتبار دارد.

اعتقاد بر این است که آلیسون دیر یا زود پیشنهاد عربستان را خواهد پذیرفت. بنابراین لیورپول به دنبال جایگزینی طولانی‌مدت برای این دروازه‌بان برزیلی است. احتمال زیادی وجود دارد که مامارداشویلی فصل جدید را به صورت قرضی در بورنموث سپری کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا