آغاز فعالیت انتخاباتی جریان مردمی «جماران»

Print Friendly, PDF & Email

همایش جریان مردمی جماران با حضور اقشار مختلف مردم، فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس در مجتمع فرهنگی سرچشمه با هدف «ایفای نقش جمعی برای اعتلای حکمرانی و پیشرفت» برگزار شد.

به گزارش هشت صبح، احمد نادری دبیرکل جریان مردمی جماران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به اینکه ما در پایان مجلس آینده، ده سال از گام دوم را پشت سر خواهیم گذاشت اظهار کرد: این روند نیازمند بازبینی حکمرانی در عرصه‌های گوناگون برای حرکت بهتر، پرشتاب‌تر و موثرتر است. ما در جماران از ضرورت بازاندیشی سخن می‌گوییم. مقصود ما این است که از عملگرایی‌های صرف و تکرار گذشته پرهیز کنیم. تجربیات سابق حکمرانی را چراغ راه و اندیشیدن به ارتقای حکمرانی در آینده را هدف قرار دهیم.

نادری: مدیران سالمند با جوانان مومن و انقلابی نسل چهارم و پنجم جایگزین شوند

وی تصریح کرد: من به‌عنوان یک معلم علوم اجتماعی نمی‌توانم از مهاجرت نخبگان، چالش‌های حجاب و فضای مجازی به سادگی عبور کنم. باید طرح روشنی متناسب با مولفه‌های اجتماعی و تاریخی خود داشته باشیم. یکی از عواملی که نظام حکمرانی ما را در برخی حوزه‌ها دچار سُستی کرده بحران بازتولید یا فقدان چرخش نخبگان است. یعنی جایگزینی مدیران سالمند با نسل چهارم و پنجم که جوانان مومن و انقلابی هستند. نیروهای جوان باید با استفاده از تجربه از نسل‌های اول و دوم انقلاب اسلامی، جایگزین آن‌ها شوند.

نادری ادامه داد: دیگر مولفه‌ای که جماران به دنبال آن است، بومی فکر کردن و جهانی عمل کردن است. این یکی از مولفه‌های جدی مکتب سردار سلیمانی است. کُنشگران این مکتب در مقابل غربزدگان و متحجران داخلی که فکر بومی و عمل جهانی ندارند، می‌ایستند.  بومی فکر کردن یعنی از جنس مردم بودن. به همین دلیل هم مردم سردار سلیمانی را دوست داشتند. جهانی فکر کردن یعنی تلاش برای تبدیل‌شدن به یک قدرت جهانی و ایفای نقش در نظم آینده جهان.

سخنگوی «جماران»: به دنبال تحقق ایران قوی هستیم

در ادامه این همایش سینا کلهر سخنگوی جریان مردمی جماران اظهار کرد: همگی درباره آینده ایران و تحقق ایران قوی و پیشرفته، نگرانی‌های مشترکی داریم. بسیاری ممکن است در مقابل ناکامی‌ها و شکست‌های فردی تحمل داشته باشیم اما وقتی نام ایران در میان است شکست برای همه ما تلخ خواهد بود. مردم نسبت به توسعه و پیشرفت حساس هستند. ایران قوی یک شعار تبلیغاتی نیست بلکه یک طرح راهبردی و یک کلان نقشه است که هم ما را نگه می‌دارد و هم افق آینده ما را روشن می‌کند.

وی افزود: سهم و نقش و کارکرد ما در فعالیت‌های فردی، گروهی و حزبی اینطور معنا پیدا می‌کند که چه نقشی در ایران قوی داریم. حضور در عرصه سیاست هم همین معنا را دارد وگرنه سیاست چیزی جز رقابت‌های فردی برای کسب قدرت‌های شخصی نخواهد بود. هرکس شایسته‌تر است او مقدم‌تر است. این به معنای دوری از قدرت و نگاه منفی به قدرت سیاسی نیست بلکه قدرت را در خدمت برنامه ملی و کلان می‌خواهد نه منفعت‌های شخصی.

کلهر گفت: جریان سیاسی که طرحی برای کشور دارد چه در قدرت باشد و چه نباشد، برای آینده کشور خود برنامه دارد و برای آن تلاش می‌کند. جریان جماران نیز با چنین هدفی شکل گرفته و ما برای یادآوری وظایف خود برای تحقق ایران قوی گرد هم آمده‌ایم.

آزاد: امیدوارم زنان در مجلس آتی نقش پررنگ‌تری داشته باشند

الهام آزاد نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش اظهار کرد: جماران متشکل از جوانان پیشران و موتور محرک حرکت جامعه اسلامی ما به سوی تمدن نوین اسلامی هستند. جوانان ما هرجا که حضور فعال داشتند، توانستند چالش‌های کشور را حل کنند. امیدوارم بتوانیم انتخابات پرشوری را در کنار هم رقم بزنیم. جریان مردمی جماران نسبت به حضور همه خصوصا بانوان که امیدوارم در مجلس دوازدهم حضور پررنگ‌تری داشته باشند، تاکید دارد.

نیک‌بین: افرادی در گام دوم انقلاب سر کار بیایند که فکر درست داشته باشند

حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش اظهار کرد: اگر نگاه‌مان به بیرون باشد ما قطعا شکست می‌خوریم. برای ماندگاری جریان جماران باید به خود بنگریم. مشکل ما با توسری‌هاست نه روسری‌ها. باید افرادی را در گام دوم انقلاب بر سرکار بیاوریم که فکرهای درست داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا