اقتصادی

آغاز طرح برخورد با واحدهای عرضه‌ طلا و جواهرات خارجی در هرمزگان

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

مهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت هرمزگان گفت: طرح برخورد با واحدهای عرضه‌ی طلا و جواهرات خارجی در هرمزگان آغاز شد.

 

عبدالرضا پیروی منش اظهار کرد: لازم است که مصرف کنندگان از استاندارد و سلامت عیار و قاچاق نبودن طلاهایی که خریداری می‌کنند اطمینان حاصل کنند تا در زمان فروش آن با مشکل مواجه نشوند.

 

وی افزود: طلای ساخت داخل دارای کد شناسایی، کد عیار و کد شهر یا استان تولید شده است و کسانی که می‌خواهند طلا بخرند به این کدها باید توجه کنند.

 

پیروی منش عنوان کرد: سازندگان طلا باید از اداره استاندارد کد دریافت کنند تا در زمان دریافت سفارش، عیار و ساخت داخل بودن آن محصول مشخص باشد.

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت هرمزگان بیان کرد: عرضه‌ی هر گونه طلا و جواهر فاقد شناسه استاندارد ایران و کد ساخت داخل و همچنین طلای خارجی ممنوع بوده و طلافروشان اجازه عرضه طلای خارجی را در واحدهای صنفی خود ندارند.

 

وی گفت: در صورت مشاهده کالاهای قاچاق و غیر قانونی جمع آوری و گزارش بازرسی کالای قاچاق برای واحد تشکیل و پرونده به مراجع ذی‌صلاح ارسال خواهد شد.

 

پیروی من: خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صمت استان منعکس تا توسط بازرسان و کارشناسان مورد رسیدگی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا