اقتصادی

آغاز ساخت یک شهرک مسکونی ۵۵۵ هکتاری در اطراف قم – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید غفوری رئیس هیأت‌مدیره شهرهای جدید از صدور پروانه تأسیس نخستین شهرک مسکونی دولتی در استان قم تحت عنوان پرنیان یک هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان قم خبر داد و گفت: فردا ۲۰ اردیبهشت ماه هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان، با توجه به صدور پروانه تأسیس شهرک مسکونی دولتی در قم به مساحت ۵۵۵ هکتار تحت عنوان پرنیان ۱ کلنگ احداث این شهرک مسکونی به زمین زده می‌شود.

غفوری توضیح داد: شهرک پرنیان یک به طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن اختصاص دارد. مقرر است تا ساخت این شهرک همراه با واحدهای مسکونی آن و سایر خدمات با جمعیت‌پذیری ۳۰ هزار نفر طی ۴ سال احداث شود.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه تمامی واحدهای این شهرک مسکونی به شکل یک طبقه و حیاط دار در قطعات ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری احداث می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت این شهرک مسکونی چهار سال زمان می‌برد و به شکلی احداث خواهد شد تا حمل‌ونقل و کیفیت زندگی شهری آن متناسب با استانداردها باشد.

غفوری فاصله این شهرک مسکونی تا شهر قم را ۲۱ کیلومتر عنوان کرد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، مجموعه شهرک‌های مسکونی پرنیان شامل ۴ شهرک مسکونی است که طرح‌های سه شهرک آن تهیه و به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است و پروانه احداث شهرک مسکونی پرنیان یک به مساحت ۵۵۵ هکتار صادر شده است. همچنین با تصویب طرح جامع شهرک‌های پرنیان ۲ و پرنیان ۳ در شورای‌عالی شهرسازی و معماری، پیش پروانه این شهرک‌ها با مساحت ۵۸۳ و ۷۷۳ هکتار و ظرفیت ۶۰ هزار نفر توسط رئیس ستاد شهرک‌سازی به نام سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت صادر شد. برنامه‌ریزی شده تا با صدور مجوزهای مذکور، مدیریت و عملیات اجرایی شهرک پرنیان با هدایت سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا