استان ها

آزمون استخدامی معلولان با حضور هزار نفر در خراسان رضوی برگزار شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود فیروزی اظهار کرد: نخستین آزمون استخدامی جهت جذب و به کارگیری معلولان با ظرفیت چهار هزار و ۳۲۶ نفر همزمان در سراسر کشور امروز آغاز شد که ۳۱۳ نفر از این شمار سهمیه خراسان رضوی است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: این آزمون که پیش از این در کشور و استان برگزار نشده، با هدف جبران عدم اجرای سهم سه درصد استخدام ویژه معلولان در ۱۰ آزمون استخدامی سال‌های گذشته، برنامه‌ریزی شده است.

وی برگزاری این آزمون را نمادی از توجه ویژه دولت سیزدهم به جامعه معلولان و اجرای قانون جامع حمایت از این قشر دانست و ادامه داد: بر طبق قانون، دولت موظف به اختصاص سهمیه سه درصدی به افراد دارای معلولیت برای استخدام در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی است.

فیروزی تصریح کرد: اما این قانون در مواردی به درستی اجرا نشده است و برخی از دستگاه‌های دولتی به این بند از قانون توجهی نداشته و به آن عمل نکردند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: در دولت سیزدهم ارزیابی‌های بسیار دقیقی جهت دستیابی به آمار و اطلاعات تمامی دستگاه‌هایی که قانون سه درصد استخدامی را رعایت نکرده بودند، انجام گرفت و در نهایت سهمیه و تعداد افرادی که باید در دستگاه‌های اجرایی تاکنون جذب می‌شدند، تعیین گردید که در این آزمون به کارگیری خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا