آذربایجان به دنبال ایجاد فضای تبلیغاتی و ایران هراسی است

زنگنه در گفتگو با مهر:

آذربایجان به دنبال ایجاد فضای تبلیغاتی و ایران هراسی است

آذربایجان به دنبال ایجاد فضای تبلیغاتی و ایران هراسی است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: هدف آذربایجان برای شکایت از ایران به مجامع بین المللی ایجاد فضای تبلیغاتی و ایران هراسی است.

صبا زنگنه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شکایت آذربایجان از ایران به سازمان‌های بین‌المللی، اظهار داشت: حمله به سفارت آذربایجان در ایران بیشتر با انگیزه شخصی انجام شده بود لذا باید اولین قدم برای آذربایجان انجام تحقیقات برای بررسی و روشن شدن ابعاد حادثه باشد.

وی با بیان اینکه ایران آمادگی خود را برای بررسی ابعاد این حادثه اعلام کرده است، ادامه داد: اگر تحقیقات دو کشور به نتیجه‌ای نرسید آنوقت آذربایجان می‌تواند به مجامع بین المللی مراجعه و خواستار بررسی مستقل موضوع باشد.

کارشناس مسائل بین المللی تصریح کرد: اقدام عجولانه و شکایت به مجامع بین المللی راه حلی برای این مسئله نخواهد بود.

زنگنه با بیان اینکه هدف آذربایجان برای شکایت از ایران به مجامع بین المللی ایجاد فضای تبلیغاتی و ایران هراسی است، عنوان کرد: مسائل اجتماعی میان دو کشور کم نیست لذا حل مسائل اجتماعی راه حل های مخصوص به خود را دارد اما سواستفاده از یک مسئله اجتماعی و تبدیل آن به موضوعی سیاسی و امنیتی ناشی از اهداف غیرصادقانه‌ای است که آذربایجان دنبال می‌کند.

وی با اشاره به پشت پرده تصمیم آذربایجان برای شکایت از ایران، تاکید کرد: حتماً دستگاه‌های دیگری هستند که مایلند به ایران هراسی دامن بزنند.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: بنابراین اقدام آذربایجان در تبدیل یک موضوع اجتماعی به مسئله‌ای تبلیغاتی و رسانه‌ای و همچنین تخلیه سفارت خود در ایران، قطعاً یک نوع باج‌خواهی بیش نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا