آخرین وضعیت زندان های رژیم وحشی آل خلیفه

Print Friendly, PDF & Email

ایرنا- آزار و اذیت، اعمال محدودیت و اعمال تروریسم سیستماتیک علیه زندانیان سیاسی در زندان “جو” بحرین همچنان ادامه دارد و در تازه ترین مورد، منابع حقوق بشری از انتقال ۱۵ زندانی سیاسی به مکان نامعلومی خبر می دهند که خانواده های آنها را درخصوص شکنجه احتمالی این زندانیان نگران کرده است.

روزنامه “المراقب العراقی” با بیان این مطلب، در گزارشی به بررسی آخرین وضعیت زندانیان سیاسی در زندان های رژیم آل خلیفه پرداخته است.

در این گزارش آمده است که براساس اعلام منابع حقوق بشری، طی روزهای گذشته مسئولان زندان مرکزی “جو ” منامه ۱۵ زندانی سیاسی را به مکان نامعلومی انتقال داده اند که این اقدام موجب نگرانی بقیه زندانیان شده است.

این منابع افزودند: بر اساس اطلاعات دریافتی از همکارانشان، در هفته دوم ماه جاری میلادی تعدادی افراد با لباس غیر نظامی که خود را مامور تحقیقات معرفی کردند در چند نوبت این افراد را با خود به مکانی نامعلوم برده اند.

زندانیان گزارش دادند: افرادی در چند نوبت با یورش به ساختمان پنجم زندان جو، گروهی از زندانیان را با خود بردند؛ آنان در نوبت اول هفت زندانی و نوبت بعد دو و سپس سه نفر را با خود برده اند که تاکنون اطلاعی از این زندانیان دردست نیست.

خانواده های این زندانیان ربوده شده با ابراز نگرانی از وضعیت بستگان زندانی خود، نسبت به احتمال شکنجه و آزار آنها توسط مسئولان زندان هشدار دادند.

از سوی دیگر، پس ازوخیم شدن وضعیت زندانیان در زندان های رژیم آل خلیفه، تعدادی از زندانیان سیاسی در زندان “جو” با اعلام اعتصاب غذا خواستار آزادی “محمد ال ساری” یکی از هم بندان خود شدند.

آخرین وضعیت زندانیان سیاسی در بحرین/ محدودیت ها و سرکوب طائفه ای ادامه دارد

زندانیان سیاسی در این زندان با بدرفتاری پلیس هایی (با ملیت های مختلف که در بحرین استخدام شده اند) مواجه بوده و شکایت های متعددی درخصوص منع شدن از انجام مناسک دینی مطرح کرده اند.

از سوی دیگر ” عبدالجلیل السنکیس” استاد برجسته بحرینی که در اعتراض به بدرفتاری در داخل زندان و مصادره پژوهش های شخصی وی توسط رژیم آل خلیفه دست به اعتصاب غذا زده، در وضعیت جسمی بدی به سر می برد و این درحالی است که مقامات رژیم آل خلیفه همچنان از انجام مطالبات مشروع و قانونی وی خودداری می کنند.

گروهی متشکل از ۲۷ سازمان حقوق بشری، از جمله مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین، عفو بین‌الملل و کمیته حفاظت روزنامه‌نگاران از رهبران کشورهای دموکراتیک جهان خواستار آزادی این چهره آکادمیک بحرین شده اند.

همچنین ده ها تن از نمایندگان پارلمان بریتانیا نیز با امضای طوماری خواستار آزادی دکتر عبدالجلیل السنکیس شدند.

امروزه شعارهای توخالی رژیم آل خلیفه درباره آزادی دینی به دروغی آشکار و فریبی رسوا برای افکار عمومی تبدیل شده است.

محدود کردن شیعیان این کشور و جلوگیری از برگزاری مراسم ایام عاشورا، پاره کردن بنرهای عاشورا و تهدید و ارعاب مبلغان و سخنرانان مراسم عزای حسینی چیزی جز تداوم سلطه گری ظالمانه بر شیعیان بحرین ندارد.

آخرین وضعیت زندانیان سیاسی در بحرین/ محدودیت ها و سرکوب طائفه ای ادامه دارد

امسال نیز تلاش رژیم آل خلیفه برای از بین بردن شعائر عاشورا و محدود کردن مراسم حسینی حتی در زندان مرکزی “جو” مشهود بوده است؛ زندانیان سیاسی در این زندان فاش کردند که اداره زندان جو به بهانه بی نظمی، رسما آنها را از برگزاری هرگونه مراسم عاشورا بازداشته است.

“حسین هلال احمد” زندانیِ عقیدتی، در تماسی تلفنی در این باره گفت: مقامات بحرینی به رغم ادعای حفظ آزادی های مذهبی، در ساختمان شماره ۷ زندان جو (ساختمان موسوم به ۱۵ سابق) به ما اعلام کردند که اجازه انجام مراسم مذهبی را نمی دهند.

وی توضیح داد که این ممنوعیت را تعدادی از ماموران زندان و با بهانه تراشی به ما ابلاغ کردند.

این زندانی بیان کرد: این نخستین بار نیست که انجام یک مراسم مذهبی در زندان ممنوع می شود، بلکه این روند در ماه های گذشته نیز اتفاق افتاده است؛ زندانیان ساختمان ۷ جو در واکنش به این رفتارها، در داخل زندان دست به تحصن مسالمت آمیزی زده و از رفتن به داخل اتاق های زندان خودداری کردند. مسولان زندان در پاسخ، زندانیان را تهدید به استفاده از زور در صورت پراکنده نشدن کردند و پس از تمام شدن تحصن نیز با نگه داشتن زندانیان معترض در اتاقهایشان و اعمال محدودیت خروج و رفتن آنها به حیاط زندان (هر اتاق تنها ۲۰ دقیقه)، آنها را توبیخ کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا