آخرین اخبار از سیل استهبان

بارش باران‌های فصلی در شهرستان استهبان منجر به سیل شد که در این حادثه ۲۱ نفر جان باختند.

به گزارش تسنیم ، از عصر روز گذشته بارش باران‌های فصلی در شهرستان استهبان منجر به سیل شد که در این حادثه ۱۵ نفر جان باختند. این حادثه در حالی روی داد که آخرین هشدار اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی مربوط به ۱۸ تا ۲۲ تیرماه است.

بارش باران و حضور مردم در حاشیه رودخانه‌ها بدون هشدار قبلی منجر به خسارت جانی و مالی به شهروندان شهر استهبان شد، براساس گزارش‌های اعلام شده بارش شدید باران در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز، طغیان رودخانه رودبال رخ داد که در پی این حادثه تاکنون ۱۵ نفر جان باختند و هشت نفر نیز مفقود شدند.

کشته‌شدگان این حادثه مربوط به چهار شهرستان از جمله شهرستان های استهبان، داراب، فسا و نی ریز هستند.جست‌و‌جوی نیروهای امدادی در محدوده ۱۰ کیلومتری مسیر رودخانه است که سیل در آن جاری شده در حال انجام است و نیروهای امدادرسان هلال احمر، نظامی و انتظامی، بسیج، آتش نشانی و نیروهای مردمی در حال کمک‌رسانی هستند.

دستور معاون اول رئیس جمهور برای رسیدگی به سیل استهبان

محمد مخبر از استاندار فارس خواست تا با تشکیل کمیته ای متشکل از مسئولان مربوطه ضمن بررسی دقیق حادثه و تشخیص قصورات احتمالی، خسارات مالی و جانی وارده به مردم در اسرع وقت جبران شود.

معاون اول رئیس جمهور در این تماس تلفنی بر ضرورت بسیج تمامی امکانات و ظرفیت ها جهت یافتن مفقودین و تسکین آلام داغ دیدگان تاکید کرد.

مخبر همچنین پس از ارایه گزارش محمد هادی ایمانیه از آخرین وضعیت این حادثه، از وی خواست تا زمینه های شکل گیری این حادثه با دقت بررسی و ضمن ارسال گزارش کارشناسی و دقیق، اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی صورت گیرد.

تمام امکانات سپاه برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل به کار گرفته می‌شود

‌سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس با حضور در مناطق سیل زده فارس ضمن بررسی آخرین وضعیت فرآیند جستجو و امدادرسانی، اظهارداشت: از روز گذشته و در پِی وقوع ناگهانی حادثه سیل، تیم های جستجو و امدادرسانی بسیج بصورت فعال در کنار مردم و سایر نهادها در فرآیند جستجو و امدادرسانی حضور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع این حادثه قرارگاهی با حضور سپاه و سایر نهادها در منطقه تشکیل شد، گفت: شب گذشته، تیم های بسیج در چهار شهرستان استهبان، نی ریز، داراب و فسا در این زمینه فعال شدند، تیپ نیروی زمینی سپاه در فسا نیز با امکانات خود به فرایند جستجو در مسیر ۱۵ کیلومتری پیوست و در مجموع تمام امکانات سپاه فارس برای کمک به آسیب دیدگان و فرایند جستجو بکارگیری شده است.

تعداد فوتی‌ها به ۲۱ نفر رسید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به آخرین آمار قربانیان سیل در استهبان گفت : تعداد فوتی ها به ۲۱ نفر رسید.

حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تا این لحظه تعداد مفقودی ها دو نفر است و نیروهای امدادی در حال جست و جو هستند.

وی ادامه داد: ۸ نفر از فوتی‌ها خردسال هستند و ۱۸ جسد شناسایی شده است.

دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پی وقوع سیل در استهبان

در پی وقوع سیل در شهرستان استهبان در عصر دیروز (سی و یکم تیرماه) و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، با صدور دستوری به کاظم اکرمی بازرس کل استان فارس، به وی مأموریت داد با حضور در در مناطق سیل زده، ابعاد و زوایای مختلف حادثه و روند امدادرسانی به سیل زدگان را مورد نظارت جدی و دقیق قرار دهد و در صورت وجود قصور یا تقصیر احتمالی از سوی هر یک از دستگاه‌ها، مراتب را جهت رسیدگی‌های بعدی گزارش کند.

بنابراین گزارش، عصر دیروز سی و یکم تیر ماه، بارش شدید باران در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز، طغیان رودخانه رودبال و وقوع سیل را به دنبال داشت.

حضور استاندار و فرمانده سپاه در محل سیل

محمدهادی استاندار فارس و سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس در محل وقوع سیل رودبال استهبان حضور یافته و از نزدیک در جریان آخرین روند امدادرسانی قرار گرفتند.ب هلال احمر استان به حالت آماده‌باش ۱۰۰درصدی در آمدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا