آبروریزیِ نخست‌وزیر پاکستان در دیدار پوتین+عکس

فرارو: دست و پنجه نرم کردن نخست وزیر پاکستان با هدفون مترجم در دیدار با رئیس جمهور روسیه در شبکه های اجتماعی پاکستان جنجالی شده است.

تلاش نافرجام شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان برای گذاشتن هدفون، خنده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را در دیدار آن‌ها در حاشیه اجلاس شانگهای به همراه داشت.

آبروریزیِ نخست‌وزیر پاکستان در دیدار پوتین

هدفون ترجمه در جریان مذاکرات رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر پاکستان در سمرقند، جایی که بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) برگزار شد، از گوش آقای شریف افتاد. این باعث خنده پوتین شد و در شبکه‌های اجتماعی پاکستان بحث برانگیز شده است.

مدتی طول کشید نخست وزیر پاکستان تا هدفون خود را روی گوش خود قرار دهد و از یکی از مقامات درخواست کمک کرد در حالی که پوتین منتظر آغاز گفتگو بود. اما هنگامی که آن‌ها می‌خواستند جلسه خود را آغاز کنند، از گوش او افتاد و رئیس جمهور روسیه نتوانست خنده خود را کنترل کند.

شهباز شریف در رسانه‌های اجتماعی از سوی طرفداران حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، با انتقاد‌هایی روبرو شد و بسیاری این حادثه را برای کشورشان شرم آور توصیف کردند.

در همین حال، یکی از روسای استانی حزب اپوزیسیون عکس دیگری از اجلاس سران را به اشتراک گذاشت و هیأت همراه شریف در دیدار با لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس را به گدا‌های بیکار نشسته توصیف کرد.

قاسم خان سوری، معاون پیشین مجلس ملی پاکستان، با بازنشر پستی از شریف که می‌گوید روز پرباری را در سمرقند سپری کرده است، گفت: اما در تصویر، یکی از طرفین یادداشت می‌نویسد و دیگری بیکار نشسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا