استان ها

آبرسانی به ۱۳.۵ درصد از روستاهای استان ایلام طی دولت سیزدهم – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

نوشته های مشابه

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه در نشست نهضت آب‌رسانی با قدردانی از مجموعه بسیج سازندگی سپاه پاسداران و آبفای استان در بحث نهضت آب‌رسانی به مناطق محروم استان، اظهار داشت: مجموعه بسیج سازندگی سپاه استان عملاً نشان داد که به‌صورت جهادی پای‌کار خدمت‌رسانی به مردم هستند که از مصادیق آن قرارگیری ایلام در ردیف سه استان برتر کشور در برنامه پیشرفت طرح نهضت آب‌رسانی به مناطق محروم استان است.

وی افزود: عملکرد این قرارگاه در نهضت آب‌رسانی، در مقیاس ملی بسیار خوب بوده است و خوشبختانه طرح نهضت آب‌رسانی در استان پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

استاندار ایلام یادآورشد: با مشارکت آب فاضلاب استان و قرارگاه بسیج سازندگی سپاه پاسداران، طبق برنامه زمان‌بندی با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان به ۱۲۸ روستا آب‌رسانی شود که تاکنون عملیات آب‌رسانی به ۵۱ روستا تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند و تا پایان سال ۵۴ روستای دیگر که پیشرفت فیزیکی آن‌ها بیش از ۷۰ درصد است تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: در طول ۴۳ سال پس از انقلاب به حدود ۷۷ درصد روستاهای استان آب‌رسانی شد اما در طول سه سال عمر فعالیت دولت سیزدهم به ۱۳.۵ کل روستاهای استان آب‌رسانی شد.

استاندار ایلام در ادامه با بیان این‌که تحول خوبی در حوزه آب‌رسانی به روستاهای استان به همت بسیج سازندگی سپاه استان انجام شده است، اضافه کرد: در ابتدا تعداد روستاهای استان که در طرح جهاد آب‌رسانی قرار گرفت ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان بود که با رایزنی‌های صورت گرفته این تعداد روستا به ۲۰۰ مورد افزایش و اعتبار لازم نیز به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی پیشنهاد کرد: کارگروهی با مدیریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام و متشکل از نمایندگان راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، آبفای استان، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان و با مسئولیت فرمانداران در شهرستان‌ها تشکیل و مشکل معارضین این طرح در شهرستان‌ها را حل و فصل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا