استان ها

آئین بزرگداشت «درویش رضا منظمی» موسیقی‌دان لرستانی برگزار می‌شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم روانشاد عصر امروز شنبه در جلسه هیئت‌امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان با استاندار لرستان، اظهار داشت: فرهیختگان و مفاخر سرمایه‌های اجتماعی و ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و موجبات مباهات فرهنگ ما هستند.

وی افزود: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های نهادها و مؤسسات فرهنگی آشناکردن نسل جوان با آثار و اندیشه‌های شخصیت‌های بزرگ و تأثیرگذار است و بدون تردید تلاش و مجاهدت در این عرصه هویت ملی را تقویت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: برگزاری بزرگداشت مفاخر به افزایش شناخت مردم نسبت به گذشتگان و چهره‌های برجسته استان کمک می‌کند و در توسعه فرهنگی اثرگذار است.

روانشاد با بیان اینکه ساخت مستند و زندگی‌نامه بزرگان و بزرگداشت مفاخر استان از مهم‌ترین اقدامات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است، افزود: تاکنون چند بزرگداشت برای مفاخر استان برگزار شده است و هجدهم شهریورماه نیز آئین بزرگداشت موسیقی‌دان لرستان استاد «درویش‌رضا منظمی» با حضور رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی گفت: برپایی بزرگداشت مفاخری همچون استاد «منظمی» شاید ادای دین به بزرگانی باشد که عمر خود را در راه اعتلای هنر صرف کردند و هیچ‌گاه ادعایی نداشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به سفر رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، برای شرکت در بزرگداشت استاد «منظمی»، گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز در این سفر با استاندار لرستان باهدف بازشناسی و معرفی مفاخر فرهنگی استان، بازشناسی ظرفیت‌های مادی و معنوی در راستای توسعه فرهنگ محور و فراهم‌سازی مشارکت‌های مردمی در ترویج و الگوسازی مشاهیر و مفاخر برجسته استان امضا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا