رشد فروش خودرو در چین در ماه نوامبر با تشدید جنگ قیمت، افزایش یافت. به گزارش هشت صبح، داده‌های صنعت نشان داد که با افزایش قیمت خودروسازان برای دستیابی به اهداف فروش، فروش خودروهای سواری چین در نوامبر ۲۵.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که سریع‌تر از ماه قبل بود و رشد را […]

رشد فروش خودرو در چین در ماه نوامبر با تشدید جنگ قیمت، افزایش یافت.

به گزارش هشت صبح، داده‌های صنعت نشان داد که با افزایش قیمت خودروسازان برای دستیابی به اهداف فروش، فروش خودروهای سواری چین در نوامبر ۲۵.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که سریع‌تر از ماه قبل بود و رشد را افزایش داد.

داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین نشان می‌دهد که فروش خودرو در ماه گذشته به ۲.۱ میلیون دستگاه رسیده است، در حالی که رشد نسبت به جهش ۹.۹ درصدی اکتبر تسریع شده است. فروش خودروهای انرژی نو در نوامبر نسبت به سال قبل از آن ۳۹.۸ درصد رشد کرد و از رشد ۳۷.۵ درصدی در اکتبر فراتر رفت و ۴۰ درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص داد.

شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای به دنبال تشویق خرید خودرو در بحبوحه بهبود اقتصادی بوده‌اند. بسته جدیدی از معافیت‌های مالیاتی برای خرید خودروهای انرژی نو تا سال ۲۰۲۷، محدودیت‌هایی را برای معافیت‌های مالیاتی از سال ۲۰۲۴ اعمال می‌کند که به هزینه مدل‌های با قیمت‌های بالاتر اضافه و به‌عنوان عاملی برای فروش پایان سال عمل می‌کند.

این انجمن پیش‌بینی کرد که فروش خودروهای سواری چین در سال ۲۰۲۴ به ۲۲.۲ میلیون نفر خواهد رسید که ۳ درصد بیشتر از سال جاری است، در حالی که اگر صادرات به روسیه به رشد قوی خود ادامه دهد، رشد می‌تواند به ۵ درصد برسد. بی وای دی رکورد فروش دیگری را در ماه نوامبر به ثبت رساند، اگرچه از اکتبر فقط افزایش جزئی داشت و در مسیر تبدیل شدن به اولین خودروساز داخلی است که سالانه ۳ میلیون خودرو فروش دارد.

طبق گزارش رویترز، تسلا که در آغاز سال جنگ قیمتی را در چین آغاز کرد اما از اواخر اکتبر با پنج اصلاح قیمت، مسیر خود را معکوس کرد. بر اساس داده‌های انجمن، صادرات خودروهای برقی ساخت چین توسط سازنده خودروهای برقی ایالات‌متحده در نوامبر به ۱۶ هزار و ۹۲۸ رسید که ۶۱.۱ درصد نسبت به اکتبر کاهش داشت. صادرات کلی خودروهای سواری چین از اکتبر تا نوامبر ۳ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام