واردات نفت به چین در نوامبر، بر مبنای سالانه ۹.۲ درصد کاهش یافت که نخستین کاهش سالانه از آوریل بود. به گزارش هشت صبح، اداره کل گمرک چین اعلام کرد واردات نفت در ماه میلادی گذشته، به ۴۲.۴۴۵ میلیون تن معادل ۱۰.۳۳ میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین نرخ روزانه از ژوئیه و کمتر […]

واردات نفت به چین در نوامبر، بر مبنای سالانه ۹.۲ درصد کاهش یافت که نخستین کاهش سالانه از آوریل بود.

به گزارش هشت صبح، اداره کل گمرک چین اعلام کرد واردات نفت در ماه میلادی گذشته، به ۴۲.۴۴۵ میلیون تن معادل ۱۰.۳۳ میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین نرخ روزانه از ژوئیه و کمتر از ۱۱.۵۳ میلیون بشکه در روز در اکتبر بود. واردات بزرگترین خریدار نفت جهان از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، به ۵۱۵.۶۵ میلیون تن معادل ۱۱.۲۷ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به سال قبل ۱۲.۱ درصد افزایش داشت.

طبق اعلام شرکت مشاوره کالای ورتکسا، سطح بالای واردات نفت به چین در طول سال ۲۰۲۳، باعث شده است که پالایشگاه‌های این کشور در ابتدای ماه گذشته، ذخایر نفت خام زیادی در خشکی داشته باشند که تا دوم نوامبر، ۹۵۸ میلیون بشکه برآورد شده است.

با وجود کاهش قیمت نفت در بازار جهانی طی ماه میلادی گذشته، پالایشگاه‌های خصوصی در شاندونگ، همچنان رقابت سختی برای محموله‌های روسی و همچنین محموله‌های ونزوئلا پس از کاهش تحریم‌های آمریکا، داشتند و خریداران با اختلافات زیادی در قیمت‌های پیشنهادی روبرو شدند.

شاخص های ضعیف اقتصاد کلان که بیشتر در بخش‌های تولید و ساخت و ساز دیده می شود، همچنان تقاضا برای محصولاتی مانند دیزل و آسفالت را متاثر کرده است. شاخص مدیران خرید بخش تولیدی چین در نوامبر، برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و ضعیف شدن اعتماد به اقدامات محرک مالی دولت را منعکس کرد.

آژانس اعتبارسنجی مودیز سه شنبه هفته جاری با اشاره به ریسک های مرتبط با کوچک کردن مداوم بخش املاک، هشدار تنزل رتبه اعتباری را به رتبه اعتباری چین افزود که منعکس کننده نگرانی‌ها در خصوص بخش‌های املاک و ساختمان‌سازی این کشور است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار گمرک چین همچنین نشان داد صادرات سوخت پالایش شده، به ۵.۰۸ میلیون تن در نوامبر رسید که در مقایسه با ۵.۱۷ میلیون تن در اکتبر کاهش داشت و ۱۷ درصد کمتر از صادرات ۶.۱۴ میلیون تن در نوامبر سال گذشته بود.

انتهای پیام