ورزشی

نصیرزاده: فدراسیون بدنسازی به دنبال زدن جیب ورزشکار نیست/ هیچکدام از رویدادهای فدراسیون درآمدزا

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به اینکه بر خلاف اعتقاد برخی افراد این فدراسیون به دنبال درآمدزایی و زدن جیب ورزشکار نیست، اظهار کرد: برخی ورزشکاران ایرانی جرات رقابت در مسابقات داخلی بدنسازی را ندارند.

به گزارش ایسنا، عبدالمهدی نصیرزاده عصر یک‌شنبه در نشستی خبری که در حاشیه مسابقات بین‌المللی مستریونیورس برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از ما سوال می‌پرسند هدف از برگزاری مسابقات مستریونیورس، چیست؟ خیلی از فدراسیون‌های ملی هر ساله مسابقاتی را تحت عناوین مختلف برگزار می‌کنند که در جهان مورد توجه است و مسابقات مستریونیورس نیز همین‌گونه است.

او افزود: به طور مثال مسابقات کشتی جهان پهلوان تختی هر ساله از سوی فدراسیون کشتی برگزار و از سوی علاقمندان دنیا پیگیری می‌شود و ما نیز قصد داریم این مسابقات را سالانه برگزار کنیم و در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده شود.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با بیان این که مسابقات مستریونیورس از رامسر با جایزه ۴۰ هزار دلاری، کلید خورد، گفت: امسال سقف جایزه‌ها را دو برابر کردیم و توقع داشتیم مشارکت بیش‌تر شود اما اگر هر ساله تحت هر شرایطی مسابقه را برگزار کنیم می‌تواند به برند ورزش ایران کمک کند و در تقویم فدراسیون ملی و جهانی نیز گنجانده شود.

نصیرزاده با بیان این که برخی انتقاد می‌کنند که بهتر نبود این پول بین ورزشکاران توزیع شود؟ اظهار کرد: وقتی رویدادی برگزار می‌کنیم حامی مالی خواهیم داشت و در کنار آن توسعه شکل می‌گیرد؛ فکر نکنید فدراسیون دارای یک پول ثابت است و اینجا هزینه شده و بهتر بود جای دیگری هزینه می‌شد.

وی افزود: موضوع دیگر اینکه هیچ کدام از رویدادهای ورزشی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تا کنون درآمدزا نبوده و این شامل مسابقات قهرمانی کشور تا رویدادهای بین‌المللی است.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با تاکید بر این که تا زمانی که رسانه ملی نسبت به رشته بدنسازی و پرورش اندام ورود نکند نمی‌توانیم به موفقیت برسیم، عنوان کرد: رقبای زیادی  مانند فدراسیون‌های فوتبال، والیبال و کشتی داریم و تا زمانی که نتوانیم مسابقات را در رسانه ملی پخش کنیم با مشکلاتی مواجه هستیم‌.

نصیرزاده در ادامه با اشاره به این که ریز هزینه‌کردها و درآمدها از طریق سایت فدراسیون اعلام می‌شود تا شفاف‌سازی صورت گیرد، اظهار کرد: در رشته مچ‌اندازی تمامی ورزشکاران به صورت رایگان در این رویداد شرکت کرده‌اند و ورودیه‌ای در کار نبوده است؛ در مسابقات پرورش اندام نیز ورودی ۲۰۰ یورو است که از ورزشکاران خارجی ۲۰۰ یورو و ورزشکاران ایرانی ۱۵۰ یورو دریافت کرده‌ایم و مجموع درآمد ارزی این رویداد حدود ۲۰ هزار یورو بوده در حالی که برای اخذ این میزبانی ۲۰ هزار یورو به فدراسیون جهانی پرداخت کرده‌ایم و مجموعا باید ۴۰ هزار یورو به فدراسیون جهانی بدهیم و پول بلیت و دستمزد چهار نفر را نیز باید پرداخت کنیم.

او با تاکید بر این که برخلاف اعتقاد برخی افراد، فدراسیون حتما دنبال درآمدزایی و اینکه جیب ورزشکار را بزند، نیست، تصریح کرد: ورزشکاران آزاد هستند و کسی به اجبار در این مسابقات شرکت نمی‌کند و نگفته‌ایم صرفا در این مسابقات شرکت کنند و تنها این مسابقات انتخابی تیم ملی است و ورزشکاران می‌توانند در رویدادهای دیگر انتخابی تیم ملی شرکت کنند.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ادامه داد: اجازه بدهید این موضوع رو بگویم، مساله‌ای که ممکن است باعث شود ورزشکاران ناراحت شوند اما برخی از ورزشکاران ما جرات ندارند در مسابقات داخلی شرکت کنند چون سطح مسابقات داخلی واقعا بالاست و در عین حال برخی ورزشکاران خارجی نیز جرات حضور در مسابقات داخلی را ندارند.

نصیرزاده در مورد این که آیا با توجه به این که برگزاری مسابقات مستریونیورس درآمدزا نبوده و با مشارکت مناسبی همراه نبوده، اجباری از سوی فدراسیون جهانی به برگزاری این مسابقات وجود دارد؟ پاسخ داد: خیر.

وی افزود: برای جذب اسپانسر نیازمند تعریف رویداد هستیم و جذابیت‌های این رویداد کم نبوده هر چند معایبی هم داشته است که می‌تواند برطرف شود. اگر زمان اولیه برای برگزاری مسابقات مدنظر قرار می‌گرفت و مسابقات در اسفند برگزار می‌شد، مشارکت بیش‌تر بود و باید بدانیم در مجموع، هزینه و درآمد متضرر نشده‌ایم.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بیان کرد: هدف از برگزاری رویداد، صرفا توجیه اقتصادی نیست و تصور می‌کنم اگر این رویداد را برگزار نمی‌کردیم ممکن بود برای برگزاری مسابقات آتی ذهنیت ایجاد شود و دستاورد سیاسی این رویداد برای ما در این مقطع زمانی میلیون‌ها دلار ارزش داشت و به رویدادها نباید صرفا نگاه اقتصادی داشت و دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی… به همراه دارد. باید ببینیم کجا بوده‌ایم و الان کجا هستیم‌. من می‌توانستم بعد از حملات عقب بنشینم اما جلو رفتم و باید بدانیم که دیپلماسی ورزشی به مرور رخ می‌دهد.

نصیرزاده در پاسخ به این که آیا فدراسیون بدنسازی اجازه نمی‌دهد مسابقات MPC در ایران برگزار شود؟ بیان کرد: فدراسیون بدنسازی نمی‌تواند اجازه دهد MPC در ایران مسابقه برگزار کند و جلوی آن را نیز نمی‌تواند بگیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا