برای دریافت روزانه اخبار هشت صبح در خبرنامه سایت عضو شوید      
کد خبر: ۹۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

استارت‌آپ‌ها پدیده نوظهور روزگار ما هستند. کسب و کارهایی که با تکیه بر خلاقیت و کار گروهی، این روزها در عین نوظهور بودن برای اکثر مردم آشنا و شناخته شده‌‌‌‌ می‌باشند. این فعالیت‌‌‌‌‌‌ها با تحلیل و بررسی فرآیند‌‌‌‌‌های بازارهای سنتی و سنجش نیازهای تازه مشتریان، از طریق بهینه‌سازی فرآیندها و تزریق ایده‌‌‌‌‌های تازه و کاربردی در حیطه‌ی سنتی صنعت و خدمات، ضمن برآورده کردن هرچه بهتر و ساده‌تر خواسته‌‌‌‌‌های خریداران، زمینه را برای بروز پتانسیل‌‌‌‌‌های پنهان در بازارهای سنتی نیز فراهم خواهند کرد.

دکتر سورنا ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به تازگی با اظهار نظری در‌‌‌‌میان فعالین اقتصادی اعلام کرد: "استارت‌آپ‌ها کاری کردند که دولت‌ها نتوانستند!" این سخنان بیش از هر چیز نشان‌‌‌‌ می‌دهد که استارت‌آپ‌ها به صورت مطلوبی در حال رسیدن به اهداف اصلی خویش هستند؛ آسان نمودن فرآیند خرید برای خریداران در کنار ایجاد فضای رقابت‌‌‌‌میان عرضه‌کنندگان کالا و خدمات و در نتیجه کاهش قیمت‌‌‌‌‌‌ها در این بازار رقابتی، رونق قابل توجهی را برای اقتصاد این سال‌‌‌‌‌های کشور به ارمغان آورده است. و این دقیقا همان نکته ایست که دکتر ستاری استارت‌آپ ها را در انجام آن موفق‌تر دانسته است. استارت‌آپ‌‌‌‌‌‌ها با به کارگیری روش‌‌‌‌‌های هوشمندانه و نوین در زمینه فروش کالا و ارائه خدمات، علاوه بر رونق بازار مالی، هر روز سهم بیشتری از اقتصاد کشور را در دست‌‌‌‌ می‌گیرند و این روند با سرعت زیادی در حال پیشروی ست.

یکی از اصلی‌ترین الگوهای استارت‌آپ‌‌‌‌‌های داخلی، نمونه‌‌‌‌‌های موفق خارجی و شرکت‌های بزرگ دنیا هستند. شرکت‌هایی که روزگاری با سرمایه اندک و گروهی کوچک تشکیل شده‌اند و امروز به عنوان غول‌‌‌‌‌های اقتصادی دنیا شناخته‌‌‌‌ می‌شوند. غول‌هایی مثل «آمازون» که روند رو به رشدش تحلیل‌گران اقتصادی را هم متحیر کرده و بر اساس گزارش ماه سپتامبر نشریه وال استریت ژورنال تنها در دو سال گذشته مبلغی حدود 220‌‌‌‌میلیارد دلار به ارزش بازارش اضافه کرده است. الگوبرداری صحیح و حساب شده از این شرکت‌‌‌‌‌های خارجی در نمونه‌‌‌‌‌های داخلی موفقیت‌‌‌‌‌های بزرگی را رقم زده است. برای مثال «دیجیـ کالا» نمونه‌ای محدود و بومی‌سازی شده از «آمازون» است و «اسنپ» نیز با الگوبرداری از شرکت «اوبر» فعالیت خود را تثبیت کرده است.

بازار اقتصاد ایران تشنه‌ی خلاقیت‌های استارت‌آپی

بازارهای سنتی اقتصاد ایران به شدت تشنه‌ی ایده‌‌‌‌‌های تازه و خلاقیت‌‌‌‌‌های استارت‌آپی هستند. این تبادل در قسمت اندکی از کسب و کارها رخ داده وجای خالی آن در بسیاری از حیطه‌‌‌‌‌های صنعت و خدمات احساس‌‌‌‌ می‌شود. یکی از آن‌‌‌‌‌‌ها بازار پر مراجع انواع بیمه هاست و به تازگی شرکت «ازکیـ» با بهره گیری از گروهی خلاق و جوان وارد این عرصه شده و گام بزرگی در جهت بهبود فرایند خرید بیمه و تحول در روش‌‌‌‌‌های فروش برداشته است.

شرکت «ازکیـ» استارت‌آپ نوپایی­ست که با تحلیل روش‌‌‌‌‌های فروش بیمه در ایران و سنجش نیاز مشتریان، وب سایت جامعی برای متقاضیان خرید بیمه مهیا کرده است. اگر قصد خرید یکی از انواع بیمه نامه‌‌‌‌‌‌ها را دارید، به آسانی‌‌‌‌ می‌توانید به وب سایت ازکیـ AZKI.COMمراجعه کنید و پس از وارد کردن مشخصات بیمه‌نامه مورد نظر به آسانی نرخ ها، ویژگی‌‌‌‌‌‌ها و نظرات خریداران قبلی هر یک از شرکت‌‌‌‌‌‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و پس از انتخاب بیمه مورد‌نظر و تکمیل فرآیند خرید، بیمه‌نامه خود را در همان روز و یا در اولین روز کاری بعد درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

وب­سایت ازکی (azki.com) در ردیف سایت­های مقایسه­ای و به اصطلاح Online Aggregator‌‌‌‌‌‌ها قرار‌‌‌‌ می‌­گیرد و همانند اسنپ، دیجی کالا و ... که در کسب و کارهای خود تحول بزرگی ایجاد کردند، تغییرات عمده­ای در صنعت بیمه بوجود خواهد آورد.

یاشار ژاله دوست، عضو هیئت مدیره و مدیر عامل «ازکیـ» با بیان این مطلب که بهبود کیفیت محصول یا خدمات و کاهش قیمت آنها،‌‌‌‌ می‌­تواند موجب تحولات بزرگی در هر صنعتی گردد؛ تاکید کرد این امر همیشه به نفع کاربران و مشتریان خواهد بود.

ازکیـ علاوه بر ایجاد زمینه رقابت بین شرکت‌‌‌‌‌های بیمه، شرایط بی‌نظیری را برای خریداران فراهم‌‌‌‌ می‌کند تا بدون مراجعه به نمایندگی‌‌‌‌‌های متعدد سطح شهر و در کمترین زمان ممکن، مناسب‌ترین نوع بیمه را با کمترین قیمت بازار خریداری نمایند. با «ازکیـ» آنلاین بیمه بخرید!

منبع:سایت ازکیـazki.com


روی خط سایتها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: