برای دریافت روزانه اخبار هشت صبح در خبرنامه سایت عضو شوید      
کد خبر: ۷۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
به‌خلاف نامش هیچ شباهتی با لوبیا ندارد، در واقع لوبیا سبز از نظر خاصیت و مواد مغذی موجود بیشتر شبیه به سبزی‌هایی مانند نخود فرنگی است.
   همه این عوامل کنار طعم و مزه خوب لوبیا سبز آن را به یک ماده غذایی لذیذ بدل کرده است، گزارش زیر موجب می‌شود شما بیش‌ از پیش به خوردن لوبیا سبز تشویق شوید:


کاهش احتمال ابتلا به سرطان
لوبیا سبز حاوی مقدار قابل‌توجهی کلروفیل است که می‌تواند اثرات سرطان‌زای ناشی از کباب کردن یا سرخ کردن گوشت در دمای بالا را دفع کند. بنابراین اگر دوست دارید غذای خود را کاملاً برشته شده مصرف کنید کنار آن از انواع سبزی‌ها به‌خصوص لوبیا سبز استفاده کنید تا اثرات سرطان‌زای غذای‌تان حذف شود.

افزایش قدرت باروری
مصرف مواد غذایی با آهن بالا برای زنانی که دوست دارند مادر شوند ضروری است. به همین منظور می‌توان از سبزی‌هایی از قبیل اسفناج، لوبیا، کدوتنبل و لوبیا سبز که قدرت باروری را هم بیشتر می‌کنند استفاده کرد. از طرف دیگر لوبیا سبز سرشار از فولیک اسید است، ماده‌ای که برای سلامت جنین در طول دوران بارداری اهمیت ویژه‌ای دارد.

کاهش احتمال افسردگی
تأمین فولیک اسید مورد نیاز بدن در کاهش ابتلا به افسردگی اهمیت ویژه‌ای دارد. مصرف مقدار مشخصی فولیک اسید از افزایش هموسیستئین در بدن جلوگیری می‌کند، ماده‌ای شیمیایی که در صورت افزایش مانع رسیدن خون و مواد غذایی به مغز می‌شود. کنترل میزان هموسیستئین نقش مهمی در بهتر شدن حال خلق‌وخوی انسان و تنظیم خواب و اشتهای او بازی می‌کند.

قوی‌تر شدن استخوان‌ها
پایین بودن میزان ویتامین K در بدن موجب افزایش احتمال شکستگی استخوان‌ها می‌شود. دریافت مقادیر مشخصی از این نوع ویتامین استحکام و سلامت استخوان‌ها را افزایش می‌دهد، زیرا ویتامین K موجب می‌شود بدن کلسیم بیشتری جذب کند و از اینکه کلسیم با ادرار خارج شود جلوگیری می‌کند.
روی خط سایتها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: