برای دریافت روزانه اخبار هشت صبح در خبرنامه سایت عضو شوید      
کد خبر: ۷۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
مدیران خودروسازی دورنمای ظهور اپل و گوگل را به عنوان رقبایشان جدی گرفته اند حتی اگر قصد داشته باشند با این دو شرکت همکاری کنند.
  مارتین وینترکورن، مدیرعامل فولکس واگن در نمایشگاه خودروی ژنو اظهار کرد اگر این دو شرکت قصد داشته باشند فقط خودروهای برقی تولید کنند، می‌توانند به سرعت در این کار پیش روند.

وی در ادامه افزود: فولکس واگن به فناوری‌های گوگل و اپل علاقمند است و می‌تواند دیجیتال و دنیای متحرک را یکجا به همراه آورد.

منابع آگاه ماه گذشته اعلام کردند اپل سرگرم ساخت یک خودروی برقی است و قصد دارد تولیدش را تا سال 2020 آغاز کند. گوگل هم در ژانویه اعلام کرد خودروی بدون راننده این شرکت تا پنج سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

چارچوب زمانی حداقل پنج سال برای ساخت یک خودرو اهداف جدی این دو شرکت فناوری را بارز و زمینه را برای رقابت جذب مشتری آماده می‌کند.

طبق اسناد سیاست دولت آلمان که به دست بلومبرگ رسیده است، انتظار می‌رود بازار خودروهای متصل از 30 میلیارد یوروی کنونی به 170 میلیارد یورو (190 میلیارد دلار) تا سال 2020 رشد کند.

موفقیت تسلا موتورز در بر پا کردن یک شرکت خودروی نوپا نشان داده است موانع سنتی ورود به صنعت خودرو برخلاف تصور عده‌ای چندان دشوار نیست. تسلا و جنرال موتورز هر دو عرضه یک خودروی برقی تا سال 2017 را هدف گرفته اند که با یک بار شارژ بیش از 200 مایل حرکت کند و کمتر از 40 هزار دلار قیمت داشته باشد.

همزمان خودروسازان در تلاش هستند تا پیشرفت‌های فنی را در ساخت خودرو بکار ببرند و شرکت‌های سیلیکون والی درصدد تکمیل آن هستند. به عنوان مثال گوگل از سال 2010 در ساخت خودروی بدون راننده سرمایه گذاری کرده است.

حزب حاکم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درصدد است به خودروسازان و شرکت‌های فناوری آلمانی کمک کند بهتر با سیلیکون والی رقابت کنند و به همین منظور سرگرم تهیه لایحه‌ای برای پشتیبانی از خودروهای بدون راننده است. گفته می‌شود این برنامه که توسط دو قانونگذار آلمانی تهیه می‌شود و پیش از نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سپتامبر معرفی خواهد شد.

یک خودروساز باتجربه معمولا پنج تا هفت سال زمان صرف می‌کند تا یک خودروی جدید را طراحی کند و تنها مرحله تست خودرو برای دریافت موافقت رگولاتوری سه سال طول می‌کشد. تحلیلگران برآورد می‌کنند برای یک شرکت خارج از صنعت خودرو، یک دهه طول خواهد کشید تا یک خودرو بسازد.

بر اساس این گزارش، اپل که در سه ماهه گذشته 18 میلیارد دلار سود کرد، منابع لازم برای انجام این کار را در اختیار دارد. این شرکت 178 میلیارد دلار نقدینگی دارد و تیم کوک، مدیرعامل اپل این شرکت را برای ورود به بازارهای جدید پیش می‌برد تا زندگی کاربران را بیشتر با محصولات و خدمات اپل عجین کند.

ورود اپل به صنعت خودرو مسیری را دنبال می‌کند که این شرکت برای ورود به صنایع دیگر در پیش گرفته است. سازنده آیفون نخستین شرکتی نبود که وارد بازار دستگاه‌های پخش موسیقی دیجیتالی یا تلفن‌های هوشمند شد با اینهمه زمانی به این بخش‌ها قدم گذاشت که یک محصول جالب توجه داشت.

اگرچه خودروسازان گوگل و اپل را رقبای احتمالی خود می‌بینند اما در عین حال تمایل دارند از همکاری آنها برای پیشرفت فناوریشان بهره مند شوند. تعدادی از خودروسازان سال گذشته با اوپن اتوموتیو الیانس گوگل قرارداد امضا کردند تا از پلتفرم عامل اندروید در محصولاتشان استفاده کنند.

 
منبع: ایسنا
روی خط سایتها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: