برای دریافت روزانه اخبار هشت صبح در خبرنامه سایت عضو شوید      
کد خبر: ۵۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
بازارفروش خودروهای لوکس نسبت به سایر خودروهای داخلی، رونق مطلوبی دارد. با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای بالاتر از 2500 سی سی، واردات خودروهای لوکس پایین تر از این ظرفیت، به سهولت در حال انجام است.
 میزان: بازارفروش خودروهای لوکس نسبت به سایر خودروهای داخلی، رونق مطلوبی دارد. با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای بالاتر از 2500 سی سی، واردات خودروهای لوکس پایین تر از این ظرفیت، به سهولت در حال انجام است.

بیشتر نمایشگاه‌داران معتقدند که بازار راکد است اما با کمی گشت و گذار در نمایشگاه‌های مختلف مشخص است که بازار آنچنان هم راکد نیست.

یک نمایشگاه‌دار در محدوده خیابان عباس آباد به خبرنگار میزان می‌گوید: خرید و فروش در خودروهای پر تیراژ کم شده اما خودروهای لوکس زیر 2500 سی سی بازار خوبی دارد.

حسین بختیاری می‌گوید: اکثر خودروهای زیر 2500 سی سی به راحتی از دبی یا مناطق آزاد مانند اروند، وارد کشور شده و به مدت یک هفته پلاک گذاری می‌شود.

این نمایشگاه‌دار در خصوص پرفروش ترین‌های لوکس از سوناتا، سانتافه و اسپورتیج نام می‌برد و می‌گوید: خودروهای هم کلاس سوناتا با قیمت حدود 100 میلیون تومان و خودروهای به اصطلاح اروندی که بسته به نوع موتور تفاوت قیمت دارند از پرفروش‌ترین‌ها هستند.

بر اساس این گزارش، خودروهای اروندی 2400 سی‌سی بسته به نوع موتور، با قیمتی حدود 200 تا 204 میلیون تومان معامله می‌شوند. سوناتا بین 146 تا 147 میلیون، لکسوزrx570 بالای 3500 سی سی (که اگر صفر آن پیدا شود) یک میلیارد و 200 تومان معامله می‌شود. البته این خودرو به دلیل اینکه با تبصره وارد می‌شود در بازار به سختی وجود دارد در حالیکه قیمت واقعی آن پایین‌تر از 560 میلیون تومان است.

بختیاری در خصوص انواع بنز می‌گوید: بنز سری اس، طبق تعرفه گمرک گران ترین خودروی وارداتی است که با قیمت 1میلیارد و 700 تومان معامله می‌شد که در حال حاضر بستگی به کلاس و بدنه ای که دارد تا 2 میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت دارد.

به گفته وی، خودروی سوناتا با پیش پرداخت سه ماهه 180 میلیون به فروش می‌رسد که از پرفروش ترین‌های لوکس است. همچنین درمیان خودروهای وارداتی اسپورتیج 150 میلیون خرید وفروش می شود که به خاطر شرایط مطلوب پر فروش شده است.

گفتنی است بازار خودرو دارای چالش‌های متعددی است که اکثر فعالان این حوزه در انتظار فروکش شدن بحران آن هستند. عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان نیز معتقد است: بازار ما دچار چند معضل شده است. اول اینکه بیماری انتظار گرانی یا انتظار ارزانی باعث ایجاد رکود در کشور شده که شورای رقابت و دولت این معضل را ایجاد کردند.

معضل دوم ورود رقبای خارجی است که مانع رقابت در داخل می‌شود و انگیزه تغییر را از خودروسازان گرفته است. مسئله سوم کاهش قدرت خرید مردم است که دادن وام‌های بانکی با بهره زیاد باعث شده بازار فروش خودرو دچار چالش شود.

بهرام شهریاری درخصوص واردات خودروهای لوکس به خبرنگار میزان می‌گوید: هیچ زمان واردات ممنوع نبوده است اما واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ممنوع شده که به نظر من آنها هم مشکل اصلی ما نیستند.

او می گوید: در حال حاضر خودروهایی وارد می‌شود که در حد کلاس خودروهای داخلی است . این خودروها که از چین یا کره وارد می‌شود چالش اصلی بازار ما شده‌اند. خودروهایی مشابه پژو 405 یا پراید اما با کیفیت برتر که قیمت هایشان هم مناسب بوده و باعث جذب مخاطبان بیشتری به خود شده و بازار داخل را کساد کرده است.

به گفته شهریاری از زمان دولت گذشته این اتفاق افتاد که بازار را با سراشیبی مواجه کرد.
روی خط سایتها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: