برای دریافت روزانه اخبار هشت صبح در خبرنامه سایت عضو شوید      
کد خبر: ۵۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۰
کالری مواد غذایی مختلف، بستگی به ترکیب آن‌ها دارد و میزان کالری چربی، پروتئین و کربوهیدرات با وزن یکسان متفاوت است.
 دکتر محمد جواد حسین زاده، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: یک گرم چربی معادل 9 کیلو کالری، انرژی دارد که در مقایسه با 1 گرم پروتئین خالص و کربوهیدرات، که هر کدام یک گرمشان، 4 کیلو کالری انرژی دارند، پر کالری تر است.
در میان کربوهیدرات‌ها،  هم مواد غذایی حاوی فیبر و سبزیجات، کالری کمتر دارند. به عنوان مثال، هویج و انواع کلم، خیار و کدو که از سبزیجات سفت و پر فیبر هستند، کمترین میزان کالری را در جدول کالری مواد غذایی به خود اختصاص می‌دهند.

دکتر حسین زاده افزود: با مصرف سبزیجات سفت و پر فیبر، از طرفی حجم بالایی از فیبر که بسیار سیر کننده است را وارد بدن می‌کنیم و از طرف دیگر کالری بسیار کمی را خورده‌ایم. بنابراین با توجه به کم کالری و پر فیبر بودن مواد غذایی سفت می‌توان در رژیم‌های کاهش وزن بیشتر از این گروه استفاده کرد.


روی خط سایتها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: