برای دریافت روزانه اخبار هشت صبح در خبرنامه سایت عضو شوید      
کد خبر: ۱۳۱۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
مناظره دکتر و شیخ
کتاب مناظره دکتر و شیخ پیرامون بحث های علمی مابین شیخ ابراهیم عثمان و چند تن از برادران دیگر اهل سنت و دکتر شجاعی فرد می باشد.هدف فرهنگ نیوز از بیان این مناظرات ، شیعه کردن برادران اهل سنت نمی باشد و تنها مطرح کردن یک بحث علمی است.لذا مخاطبان گرامی می توانند با نظرات خود در این بحث شرکت کنند.
فرهنگ نیوز : نحوه نماز خواندن در شیعه و سنی تفاوت هایی جزئی داردبه طور مثال دست بسته نماز خواندن اهل سنت و یا آمین گفتن پس از ولاالضالین.در این بخش به مناظره صورت گرفته در این مورد بین دکتر و شیخ النجدی (از علمای اهل سنت) خواهیم پرداخت:

دکتر: اگر در كتب حدیث صحیح مسلم و بخاری بگردید فقط یك حدیث از قول ابوهریره در مورد آمین پس ا ز الضالین است . بخاری حدیث 740 ج 2 صفحه 248 و حدیث 5/41 ج 13 صفحه 318 و كسی دیگری مطلبی ذكر نكرده است این در حالیست در جای دیگر داریم سوره حمد قرائت است ، دعا نیست كه آمین بگوییم نظر شما چیست؟ البته شیخ ابراهیم می دانند تكلیف حدیث هایی كه فقط ابوهریره نقل كرده چیست.

شیخ حمید النجدی: بالاخره سنت است.

دکتر: اما ظاهراً سنت نیست چون در تعلیم نماز كه جبرئیل برای پیامبر انجام داده و در بخاری هم آمده است آمین ندارد در همین تعلیم، تكتف یعنی دست روی دست گذاشتن هم نداریم.

شیخ حمید النجدی : البته برای تكتف اختلاف زیاد است و عده ای قائل به آن ن یستند چون سند محكمی هم ندارد اما در مورد آمین همه مذاهب اهل تسنن می گویند.

دکتر: به نظر شما اگر این ذكر جزء نماز بود، چطور در نماز ظهر و عصر این ذكر را نداریم.

شیخ حمید النجدی: امام جماعت می گوید و كفایت می كند.

دکتر: آیا مورد مشابه دیگری دارید كه در نمازی سنت باشد و در نماز دیگر نه اگر هست بفرمایید.

شیخ حمید النجدی: اجازه بدهیم از این ها بگذریم چون آمین و تكتف چندان مهم نیست.

دکتر: پس قبول بفرمایید كه جزء نماز نیست.

شیخ حمید النجدی: گفتم مهم نیست بگذریم.

دکتر: پس تكتف و آمین جزء نماز نیست.

شیخ حمید النجدی: مورد بعد چیست؟

دکتر: البته من فكر می كنم اگر شما به بدعت معتقد هستید این عمل نماز را باطل می كند چون آمین كلمه عربی نیست بلكه عبری است و در عربی آمین ندارد.

شیخ حمید النجدی: تا نماز ما را كاملاً باطل نكرده اید برویم بحث بعد.

روی خط سایتها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
خواننده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
0
0
این مناظره رو آوردین دقیقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواننده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
0
0
این مناظره رو آوردین دقیقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
0
0
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از حج، واژه آمين از ريشه «ا ـ م ـ ن» به معناي اعتماد كردن، تصديق نمودن، امين پنداشتن و برطرف شدن ترس و نگراني آمده و در اصطلاح به معناي در خواست اجابت دعا از خداست. برخي واژه‌پژوهان آن را به صورت‌هاي اَمين و آمّين، با تشديد و بدون آن، به كار برده‌اند. روشن نيست كه اين واژه در اصل عربي بوده يا از واژه‌هاي دخيل است. شماري از مفسران آن را واژه‌اي بيگانه و اصل آن را عبري، سرياني يا مُعرّب كلمه «همين» در زبان فارسي دانسته‌اند. در برابر، برخي آن را عربي و اسم فعل به معناي «اجابت كن» يا از اسماي الهي و اصل آن را «يا امين» دانسته‌اند.

آمين گفتن پس از دعا و نيز برخي موارد ديگر، در ميان پيروان شرايع و ملل رايج بوده است. در حديثي آمده كه حضرت ابراهيم(عليه السلام) هنگام دعاي يكي از مؤمنان آمين گفت. نيز نقل شده كه هنگام نفرين‌كردن موسي(عليه السلام) به فرعون، فرشتگان آمين گفتند. آيات 88-89 يونس/10 از نفرين حضرت موسي(عليه السلام) و اجابت دعاي دو نفر سخن گفته است: {رَبَّنَا اطمِس عَلَى أَموَالِهِم وَاشدُد عَلَى قُلُوبِهِم فَلا يُؤمِنُوا حَتَّى يَرَوُا العَذَابَ الألِيمَ * قَالَ قَد أُجِيبَت دَعوَتُكُمَا فَاستَقِيمَا}.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: